آگاهی ضعیف عموم جامعه از بازار مالی فارکس

به گزارش ریال نیوز، فارکس از لحاظ حجم معاملات پس از بازار اوراق قرضه بزرگترین بازار در جهان است. اما این واژه پر درامدزا امروزه برای بسیاری از عموم جامعه کمرنگ و ناشناخته است به همین خاطر به سراغ مهندس محمد آتشکار،کارشناس بازارهای سرمایه داخلی و بین المللی ، مشاور مجموعه‌های خسولتی و مدیرارشد مجموعه  اس اند بی گروپ یکی از کارآمدترین و افراد با تخصص در حوزه بازارهای سرمایه رفتیم تا بیشتر در این رابطه کسب اطلاعات کنیم. گفت وگویی با وی انجام داده ایم که از نگاهتان می‌گذرد:

_در ابتدا بفرمایید بازارهای مالی و بورس جهانی شامل چه بازارهایی می‌شود؟

بازارهای مالی و بورس جهانی شامل  بازارهای متعدد و مختلفی است. اعم از بازار کالا که شامل سخت ،نرم و انرژی است. سخت شامل قیمت طلا، نقره، سیمان و سایر فلزات، نرم یا سافت به طور مثال شامل قهوه و سایر نوشیدنی ها است و انرژی که شامل قیمت نفت و گاز و زغال سنگ و غیره است. بازار دیگر بازار اوراق بهادار که همان اوراق مشارکتی است که عمدتا توسط دولت‌ها در خصوص سرمایه گذاری در طرح‌های سودآور به مردم سفارش می‌شود. بازار دیگری در سازمان بورس جهانی داریم به نام بازار تبادلات ارزی یا همان فارکس که نسبت هر ارز به ارز دیگر سنجیده می‌شود. همچنین بازار سهام که شرکت‌های مختلف از کشورهای مختلف در آن حضور دارند.

_اصطلاح بازار سرمایه فارکس برای مردم کمی ناشناخته است .از مزایای این بازار بفرمایید؟

بازار فارکس یا بازار تبادلات ارزی، بزرگترین بازارمالی جهان است که بالغ بر پنج تریلیون دلار حجم تراول مالی است که مزایای زیادی نسبت به بازارهای رقیب خودش در حوزه های مالی دارد. از جمله مزایای بازار فارکس فعالیت 24 ساعته آن که به جزء در ایام شنبه و یکشنبه است همچنین قیمت لحظه ای بر جفت ارز ها بر حسب وظیفه اعلام می‌شود. از دیگر مزایای این بازار معاملات دو طرفه این بازار است که به طور مثال اگر شما سهمی نداشته باشید از فروش استقراضی می‌توانید کسب سود کنید چرا که مزیت بازار دو طرفه است و مشابه بورس نیست. همچنین قدرت نقد شوندگی بالا و وجود همیشگی فروشنده و خریدار در بازار است. افراد حقیقی و حقوقی زیادی در بازار است که  سودآوری دارند.

_با این تعاریف بورس یا فارکس؟

بسته به تحمل هر فردی دارد. به طور طبیعی هر کسب و کاری ریسک‌های خاص خودش را دارد. ورود به بازارهای سرمایه به خصوص بازار پر نوسانی مثل بازار فارکس، می‌تواند سرمایه گذار را متحمل ضررهای سنگینی نماید اما در بورس بسته به روحیه معاملاتی، شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند سرمایه گذاری کند. به طور کل بسته به میزان دارایی و تحمل فرد دارد که می‌تواند به بازارهای مالی گرایش پیدا کند.

در بازار فارکس ابزارهایی در اختیار افراد است اعم از استفاده از تحلیل تکنیکال یا همان چارت خوانی یا تحلیل بنیادی که با بررسی وضعیت سیاسی و اقتصادی هر کشور نرخ تورم یا تحریم بانکی قابل پیش بینی و در اختیار سرمایه گذار قرار داده می‌شود. در شرایط کنونی دنیا با آمدن خبری، شرایط مارکت در حال تغییر است و فرد باید نخبه ریاضیات و اقتصاد باشد.

_پس کسب اطلاعات و آگاهی فرد بسیار مهم است.درسته؟

به شدت همینطور است و توصیه ما این است با دوری از هیجانات و با کسب دانش کافی و استفاده از مشاوره درست و اصولی وارد این حوزه شوند. برخی‌ها متاسفانه کسب و کار خود را رها می‌کنند و با هیجانات کاذب و بدون علم وآگاهی وارد این بازار می‌شوند و توقع دارند یک شبه به موفقیت مالی برسند که اصلا امکان پذیر نیست.

_این روزها مردم بسیار از بازار سرمایه بورس دغدغه مدار شدند، چه کار کنیم آرامش روحی و امنیت روانی به برخی‌ها باز گردد تا با فراغ بال به این بازار سوق داده شوند؟

خداروشکر تیم ما متشکل از افراد نخبه و با تجربه است که این حاصل دسترنج سالیان سال کسب دانش کافی بوده است که ما در این مجموعه به استراتژی سود ده همراه با حفظ اصل سرمایه رسیده ایم. مجموعه ما در قالب یک پک کامل مشاوره از صفر تا صد ورود به بازار سرمایه در خصوص مارکت فارکس همراهان عزیز است. انتخاب بهترین کارگزاری‌ها هم به دلایل فنی، هم واریز و برداشت‌ها و هم به دلایل تحریم فعلی و فشارهایی که وجود دارد مجموعه ما در کنار مردم شریف است. ما شرکت سرمایه گذاری هستیم که یکی از زیر شاخه‌های ما مشاوره به افراد برای ورود به بازار فارکس است.

_با توجه به اینکه ویروس منحوس کرونا بسیاری از افراد را به فضای مجازی سوق داده، پیشنهاد شما برای ورود بیشتر افراد به بازارهای سرمایه مخصوصا فارکس چیست؟

همانطور که اشاره کردید امروزه بسیاری از کسب و کارها به واسطه بیماری منحوس کرونا به صورت آنلاین و مجازی شده است و این بستر مناسب و فرصت خوبی برای ورود به عرصه دیجیتال و کسب و کارهای اینترنتی است که البته مسئولین هم بستر سازی مناسبی با رعایت قانونی فراهم آورند.

_نحوه واریز و برداشت در فارکس چگونه است؟

نحوه واریز و برداشت به انواع و اقسام روش‌های مختلف انجام می‌شود. تیم ما با رایزنی‌هایی که با کارگزاری‌ها  داشته است توانسته ایم بستری را فراهم کنیم که هموطنان عزیز به صورت ریالی واریز و برداشت در قالب بستر بانکی انجام دهند.

_چه تضمین‌هایی از سمت شما برای افرادی که می‌خواهند به این بازارها ورود داشته باشند وجود دارد؟

ما در نظر داریم در اهداف کوتاه مدت جذب سرمایه گذار را داشته باشند که در درجه اول سرمایه گذاران حساب کاربری را با نام خودشان باز کنند و تمام واریز و برداشت در اختیار خودشان باشد.طبیعتا این‌ موارد نظارت شده است که هیچ احدی جزء صاحب حساب حق واریز یا برداشت را نخواهد داشت در مرحله دوم فرد با مجموعه قراردادی منعقد می‌نماید و وجه ضمان‌هایی اعم از اسناد حقوقی منقول یا غیرمنقول بسته به میزان سرمایه گذاری افراد در نظر گرفته می‌شود.

_در پایان چه صحبتی دیگر در زمینه ورود به بازار فارکس دارید؟

خیلی عامیانه بگویم طمع کردن در هر بازاری می‌تواند شخص مورد نظر را دچار تضرر نماید. به طور طبیعی در بازارهای سرمایه نباید ریسک هیجانی داشته باشیم و باید طمع را کنار بگذاریم و به سودی معقول با کمک مشاوره‌های لازم بیاندیشیم که بر اساس آن نقشه راهی را تعبیه کنیم. در بازارهای سرمایه چه بورس داخل چه بین المللی با کسب دانش کافی و به دور از هیجانات و مشاوره گرفتن از افراد متخصص و با تجربه به سوی موفقیت مالی سوق داده شوند. بنابراین به طور کل بازارهای سرمایه بر مبنای دانش و علم است و مزایای آن زمانی سلب می‌شود که فرد طماع و بدون دانش کافی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا