آیا هیچ راهی برای اطلاع رسانی به هنگام خاموشی ها نیست ؟

ریال نیوز : قطعی مکرر برق درکشور جدیدترین معضلی است که زندگی روزمره را با اختلال جدی مواجه کرده‌است.
این شرایط در سطح کلان قطعا خسارات جبران ناپذیری به اقتصاد و سلامت کشور وارد آورده اما با نگاه جزئی‌تر به لایه‌های درونی جامعه درمیابیم که این مشکل ابعادی بسیار فراتر دارد. از مثال های دم دستی می‌توان به گیرکردن در آسانسور، قطع شبکه آبرسانی در مجتمع‌های مسکونی به ویژه در طبقات بالا، از کار افتادن سیستم‌های سرمایشی در گرم‌ترین روزهای تاریخ کشور و… یاد کرد.
در بررسی جدی‌تر اتفاقات خطرناک تری هم قابل رصد است. از جمله اختلال در نگهداری و پرستاری از بیماران بستری در بیمارستان یا منازل که وابستگی مستقیم و حیاتی به لوازم پزشکی برقی دارند و یا سالخوردگان و بیمارانی که به هیچ عنوان نباید تعرق داشته یا در معرض گرمای شدید قرار بگیرند، انبوه سامانه‌های الکترونیکی خدمات دولتی که امور روزمره کسب و کارها وابسته به آنهاست و…
کمبود ظرفیت تولید برق و افزایش چشمگیر مصرف در فصل گرما را شاید نتوان با راهکارهای ناگهانی و یک شبه چاره کرد اما بی‌شک می ‌توان با استقرار نظام اطلاع رسانی سریع به شهروندان از پیشامد بسیاری از معضلات و دردسرها جلوگیری کرده و در واقع به مدیریت بحران پرداخت.
کسری 9000 مگاواتی برق مورد نیاز کشور یک روی سکه و عدم اطلاع‌رسانی و قطعی‌های خارج از برنامه روی دیگر آن است. عدم اطلاع رسانی به موقع، دقیق و سریع بی شک نشان ضعف مدیریت است چرا که در ایران می‌توانیم با استفاده از پلتفرم «آوانک» در کسری از ثانیه به همه استان‌ها، شهرها و مناطق مختلف شهری به تفکیک، پیام صوتی ارسال کرده و زمان قطع شدن برق را به دقت با کیلیک و انتخاب محدوده مردنظر از روی نقشه آنلاین در تمامی استان‌های کشور به تلفن‌های ثابت و یا همراه منطقه مورد نظر و به ساکنین مناطق مختلف اطلاع دهیم.
همین ویژگی آوانک در اطلاع‌رسانی‌های گسترده با ارسال پیام صوتی به تلفن‌های ثابت و همراه باعث شده آوانک نقشی طلایی در مدیریت بحران‌ها داشته و از خسارت‌های مالی و جانی بسیاری پیشگیری کند. آوانک نه تنها می‌تواند به ساکنین مناطق مختلف ساعت‌ها و روزهای قطعی برق را اطلاع‌رسانی کند بلکه با دارا بودن بزرگ‌ترین زیرساخت ارتباطی کشور، می تواند هزاران پیام اطلاع‌رسانی را به افراد در حال عبور و مرور بین شهرهای مختلف از طریق مبادی مختلف جاده‎ای، ریلی و هوایی ارسال کند و حتی آنان را نیز از زمان‌های قطعی برق در شهر مقصدشان باخبر نماید.
به هرحال مردمی که پای همه کمبودها و نقص ها به قیمت آبرو و عزت کشور ایستاده اند بی گمان شایستگی یک اطلاع رسانی ساده را دارند تا به مانند شرایط جنگی بتوانند برای مدیریت مشکلات خود اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

دکمه بازگشت به بالا