احیای ۲۲۰۰ واحد صنعتی در دولت سیزدهم

ریال نیوز : معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی راکد در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشته است.

به گزارش ریال نیوز ، علی رسولیان روز چهارشنبه در جریان سفر به استان ایلام در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام با بیان این که رویکرد وزارت صمت ایجاد توازن صنعتی در کشور است تا در مناطق مختلف کشور پروژه‌های صنعتی توسعه یابد، گفت: در دولت سیزدهم ۲۲٠٠ واحد صنعتی راکد در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور احیا شده است.

وی افزود: نگاه دولت سیزدهم و رئیس جمهور موضوع تولید و اشتغال است و اگر این مهم محقق شود رفاه، اشتغال و توسعه را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: مهمترین رویکردی که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دنبال می‌کند توازن سرمایه گذاری و توجه به مناطق محروم و کمتربرخوردار است که به عنوان یک اولویت همواره مورد تأکید بوده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: بخشی از بسته سرمایه گذاری جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین شده است و بخشی دیگر نیز در حال نهایی شدن است که در این بسته نیز آمایش سرزمینی و توازن صنعتی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

رسولیان، یادآور شد: بر اساس ظرفیت‌ها و شرایطی که در مناطق مختلف کشور وجود دارد، شرایط واگذاری حداقلی اراضی صنعتی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته با جاهای دیگر تفاوت معنا داری خواهد داشت و مشوق‌های بیشتری را برای سرمایه گذاری در مناطق محروم در نظر گرفته‌ایم.

وی، تصریح کرد: شرکت‌های بزرگ و توانمندی که در بخش سرمایه گذاری فعال هستند و در بخش‌های صنعت و معدن فعالیت دارند در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته سرمایه‌گذاری انجام دهند و در همین راستا بسته‌های سرمایه گذاری لازم به صورت ویژه در اختیار استان ایلام نیز قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که نگاه وزارت صمت و رئیس جمهور پاسخگو بودن به مردم است، خاطر نشان کرد: الکترونیکی شدن فرآیندها برای کاهش بروکراسی اداری به خوبی در دستور کار مجموعه وزارت صمت قرار گرفته است، واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز اکنون به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و فضای شفافی به وجود آمده است.

رسولیان، اظهار داشت: هدف اصلی الکترونیکی شدن فرآیندها و شفاف سازی‌ها علاوه بر ایجاد عدالت، دسترسی مردم به خدمات دولت در حوزه صنعت، معدن و تجارت است. این شفاف سازی‌ها در قیمت‌ها تولیدات و کالاها نیز تأثیر گذاشته و برخی از قیمت‌ها متناسب با نرخ تورم کنترل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: توسعه و تکمیل زیرساخت های شهرک‌ها و نواحی صنعتی در استان ایلام برای تسهیل حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در این منطقه در دستور کار است و با جدیت ویژه‌ای دنبال می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

دکمه بازگشت به بالا