احیای ۲۴ واحد تولیدی در قزوین

بازگشت ۲۴ واحد به چرخه تولید در استان قزوین
ریال نیوز : مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴ واحد صنعتی و تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشته اند.

به گزارش ریال نیوز ، رضا صفاری در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴ واحد صنعتی و تولیدیبازگشت ۲۴ واحد به چرخه تولید در استان قزوین راکد به چرخه تولید بازگشته اند و حدود ۵۰ واحد صنعتی تعطیل و ۵۰ واحد تولیدی زیر ۵۰ نفر تا پایان سال راه اندازی می‌شوند.

وی اضافه کرد: ۱۳۹ واحد غیرفعال در استان قزوین وجود دارد که به دلایلی از جمله فقدان بازار و اختلاف شرکا فعالیت نمی‌کنند و تعطیل هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: پارسال ۴ کنسرسیوم صادراتی با ۴۲۳ هزار یورور در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار گرفته است.

صفاری افزود: ۲۰ واحد صنعتی با ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در استان قزوین فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: تفاهم نامه‌هایی با آلمان برای گذراندن دوره‌های آموزشی و اعزام صنعتگران استان منعقد شده و از سوی دیگر، سرمایه گذاری‌های مهمی در بخش‌های صنعتی در کشور‌های همسایه صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: قزوین استان تقاضا محور است و سرمایه گذاران زیادی برای سرمایه گذاری در استان اعلام آمادگی می‌کنند.

صفاری افزود: به مالکانی که در شهرک‌های صنعتی فعالیت نمی‌کنند، اخطار صادر شده است و زمین‌های اعطا شده به آن‌ها بازپس‌گیری می‌شود.

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم ۱۸۶ متقاضی سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی با بیش از ۶ هزار نفر اشتغالزایی در استان قزوین ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: همچنین استان قزوین رتبه سوم جذب سرمایه گذاری را د کشور از آن خود کرده است.

صفاری افزود: اولویت واگذاری زمین به سرمایه گذارانی است که توانایی ادامه فعالیت اقتصادی را دارند.

وی اضافه کرد: ۲۹ طرح صنعتی تعطیل، پایش و راه اندازی شدند و ۷۸ سرمایه گذار جدید هم جذب شدند.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی،۳۱۰ میلیارد تومان در جریان سفر رئیس جمهور برای تقویت پست برق شهرک‌های صنعتی استان جذب شده و مطالعات برای تامین آب مورد نیاز شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی در دست انجام و تفاهم نامه استفاده از پساب در واحد‌های صنعتی به امضا رسیده است.

صفاری افزود: پارسال ۱۹۵ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی هزینه شده است.

وی اضافه کرد: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی تاکستان بر عهده شرکت شهرک‌های صنعتی استان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گفت: راه اندازی مزرعه تولید برق خورشیدی در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار گرفته است.

صفاری افزود: برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تخفیف‌های ویژه‌ای برای اعطای زمین در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: ۴۲ واحد صنعتی دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی استان قزوین شناسایب شده اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با پارک عام و فناوری استان ۸ کارگاه برای حضور شرکت‌های دانش بنیان در شهرک صنعتی کاسپین راه اندازی می‌شود.

صفاری افزود: حمایت از صنایع کوچک بر عهده شرکت شهرک‌های صنعتی استان است.

وی اضافه کرد: استان قزوین ۱۵ شهرک دولتی و ۳ شهرک صنعتی خصوصی دارد و دو هزار و ۷۷۱ هکتار از اراضی صنعتی استان در قالب شهرک‌های صنعتی عملیاتی شده و در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی، اگر در بنگاهی ۱۰ تا ۴۹ نفر مشغول به کار باشند، واحد‌های کوچک صنعتی محسوب می‌شوند.

صفاری افزود: ۹۰ درصد از واحد‌های صنعتی استان مربوط به صنایع کوچک هستند که ۶۰ درصد از اشتغال استان را در بر می‌گیرند.

وی اضافه کرد: بر اساس تاکید رئیس جمهور واحد‌های راکد صنعتی باید به چرخه تولید بازگردند و بر همین اساس روز‌های یکشنبه نشست‌هایی در معاونت اقتصادی استاتداری برای شناسایی واحد‌های تولیدی مشکل دار برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + یک =

دکمه بازگشت به بالا