ارائه 680 ایده برای اشتغال کولبران استان‌های مرزی

به گزارش ریال نیوز، مهدی عبدالحمید با بیان این مطلب و با اشاره به ثبت نام 680 نفر در رویداد ملی کاک برکت افزود: در گام اول، 284 طرح رسیده به رویداد گزینش شد که پس از برگزاری پنج کارگاه با استفاده از ظرفیت‌های استانی و با هدف توانمندسازی افراد و گروه‌های شرکت کننده، در نهایت 75 طرح انتخاب و به مرحله نهایی راه پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای تمامی صاحبان ایده‌های منتخب، یک دوره مجازی کسب و کار در نظر گرفته شده است.

مجری کاک برکت درباره اهداف این رویداد نیز توضیح داد: علاوه بر اهداف اولیه از جمله ایجاد 3500 طرح اشتغال‌زایی منجر به ایجاد بیش از 11 هزار شغل برای کولبران سه استان مرزی کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه، هدف اصلی و نهایی رویداد کاک برکت ایجاد اکوسیستم کارآفرینی و تحقق فرآیند توانمندسازی کولبران در این مناطق است.

عبدالحمید ادامه داد: در همین راستا و با موافقت مدیرعامل بنیاد برکت، راه‌اندازی مرکز نوآوری پیشرفت منطقه‌ای در استان کردستان با هدف حمایت از فعالیت‌های اشتغال‌زایی برای کولبران استان‌های مرزی در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با آغاز به کار و فعالیت رویداد ملی کاک برکت، جلسات متعددی با ذی‌نفعان این رویداد از جمله سیاسیون، مقامات استانی و جوامع دانشگاهی گذاشته شده و صدای مردم مناطق مرزی شنیده شده است.

مجری کاک برکت با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی برای برگزاری این رویداد گفت: در هر سه استان هدف رویداد، جلسات متعددی با حضور مقامات استانی، اساتید دانشگاه و تسهیل‌گران بنیاد برکت به عنوان نقطه اتصال رویداد به مردم در هر استان برگزار شده است.   

عبدالحمید افزود: در این مدت، جوامع دانشگاهی استان‌های هدف رویداد کاک برکت اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی زیادی کرده‌اند و بیشترین طرح‌ها و ایده‌های رسیده به رویداد نیز از سوی اعضای هیات علمی و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر این‌که اولویت طرح‌های پذیرفته شده با استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه بوده است، تصریح کرد: طراحان و ایده‌پردازان کرمانشاهی بیشترین مشارکت را در رویداد کاک برکت داشته‌اند.

 به گفته مجری کاک برکت، این رویداد از اواخر دی‌ماه وارد مرحله نهایی شده و به سه طرح برگزیده جوایزی نقدی اهدا خواهد شد. همچنین قرار است صاحبان 75 ایده پذیرفته شده، با تهیه ویدیوهای پنج دقیقه‌ای، به معرفی و شرح طرح‌ها و ایده‌های خود بپردازند، چرا که داوری‌ها بر مبنای این ویدیوها خواهد بود.

عبدالحمید یادآور شد: بنیاد برکت از تمامی 75 طرح برگزیده با لحاظ این موضوع که در کدام مدل اشتغال‌زایی بنیاد دسته‌بندی شوند، حمایت‌های حداکثری را به‌عمل خواهد آورد. 

وی خاطرنشان کرد: بیشتر طرح‌های پذیرفته شده در رویداد کاک برکت، شامل طرح‌های کوچک و متوسط می‌شود.

گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با هدف اشتغال‌آفرینی برای کولبران استان‌های مرزی کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه و شناسایی و استفاده از ظرفیت نخبگان به منظور ارائه راه‌کارهای نوآورانه برای توسعه اشتغال فراگیر اقدام به برگزاری رویداد ملی کاک برکت در سال 1399 کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا