ارزش هر واحد صندوق واسطه‌گری مالی 2 برابر شد

عباس معمارنژاددر مورد اینکه قبلا گفته شده بود واحدهای صندوق واسطه گری مالی یکم که قرار بود از اول تیرماه وارد معامله شود، گفت: واحدهای اولین صندوق قابل معامله بورسی دولت موسوم به صندوق واسطه‌گری مالی یکم از روز چهارشنبه 4 تیر ماه 99 در بورس قابل خرید وفروش می‌شود. البته از فردا اول تیرماه نماد آن به نام دارایکم در بورس باز می‌شود و افراد می‌توانند ارزش آن را در پرتفو (ترکیب سهام) خود ببینند.

معاون بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با توجه به اینکه از 4شنبه واحدهای صندوق واسطه‌گری قابل معامله است هر کسی می‌خواهد آن را بخرد یا بفروشد باید اول کد بورسی بگیرد و در سامانه سجام ثبت‌نام کند.

وی در مورد کسانی که زیر سن قانونی هستند، گفت: برای آنها هم باید از طریق ولی آنها در سامانه سجام ثبت‌نام شود و کد بورسی گرفته شود تا بتواند معامله واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی را انجام دهد.

معمارنژاد در مورد آخرین آمار از صندوق گفت: 3و نیم میلیون نفر برای خرید واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی یکم ثبت‌نام کردند که در ابتدا 6100 میلیارد تومان واریز کرده بودند اما از این مبلغ 200 میلیارد تومان تکراری بود و در نهایت 5 هزار و 900 میلیارد تومان پول از طریق این صندوق جمع‌آوری شد و واحدهای این صندوق را فقط افراد حقیقی خریداری کردند. البته از روز چهارشنبه که واحدهای این صندوق در بورس قابل خرید وفروش می‌شود هم افراد حقیقی و هم حقوقی می‌توانند آن را خرید و فروش کنند.

وی در مورد ارزش واحدهای صندوق واسطه گری مالی گفت: طبق آخرین آمار ارزش هر واحد 10 هزار تومانی آن به بیش از 20 هزار تومان یعنی بیش از دو برابر افزایش یافته است.

معاون بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد واگذاری ETF بعدی گفت: صندوق بعدی در تیر ماه ارائه می‌شود.

معمارنژاد همچنین در مورد اینکه فردی عضو هیأت مدیره بانک پارسیان بوده و به تازگی عضو هیأت مدیره بانک توسعه صادرات هم شده است، گفت: آقای احتشام فلاح‌فر با حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان عضو هیأت مدیره بانک توسعه صادرات انتخاب شده البته وی از عضویت از هیأت مدیره بانک پارسیان استعفا کرده و بانک مرکزی هم آن را تائید کرد، چون از نظر قانونی یک فرد نمی‌تواند عضو هیأت مدیره دو بانک باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هجده =

دکمه بازگشت به بالا