از جنازه‌های پولساز تا دروغ درآمدزای اروپایی در تلویزیون!

به گزارش ریال نیوز،روزانه آژانس‌های مختلف در سراسر جهان با استفاده از شاخص‌های خود اطلاعات مختلف اقتصادی را جمع آوری کرده و توسط رسانه‌ها به دست مردم و علاقه مندان می‌رسانند. در این بین اقتصاد دانان، به شاخص‌هایی علاقه‌مند هستند که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و چرا که به کمک آن‌ها اطلاعات جدید و شگفت آور تری به دست می‌آید.

 

۱. در سال ۲۰۰۹، در اوج بحران مالی آمریکا، به دنبال عدم پرداخت دستمزد کارگران در زمینه دفن مردگان،  دیترویت  کارفرمای آنها بیشتر  اجساد را در سردخانه  نگه می داشت تا از خاک سپاری آن‌ها جلوگیری کند.بر این اساس اشتغالزایی در زمینه تدفین اجساد کم شد و با افزایش جنازه، دولت مجدد به اشتغالزایی در این زمینه کرد که با حجم زیادی خاکسپاری مواجه شدند هم هزینه‌ها زیاد شد هم کارگران پاداش بیشتری گرفتند.

۲. برخی شرکت‌های خودروسازی مانند فورت و جنران موتورز طی چند سال گذشته به دلیل مازاد دارایی و سرمایه اقدام به تخفیف‌های ویژه برای مشتریان خود کردند، اما این موضوع باعث رکود اقتصاد کشور‌هایی شد که تخفیف ویژه در آن‌ها انجام می‌گرفت، زیرا هزینه‌های تولید بیشتر از قیمت عرضه بود.

 

۳. چند سال گذشته یک شرکت اروپایی که در زمینه تولید پماد بچه فعالیت می‌کرد با کاهش تولید و فروش مواجه شد. این شرکت طی اقدامی در تبلیغات خود اعلام کرد استفاه از پوشک بچه برای آن‌ها مضرر است و با این اقدام توانست طی یک ماه فروش پوشک را در اروپا ۹ درصد کاهش و محصولات خود را ۴ درصد افزایش دهد.

 

۴.در برخی از کشور‌های اروپایی شرکت‌های خدماتی تشکیل شدند که فعالیت آن‌ها در زمینه شست و شو و خدمات رسانی به استخر‌های شخصی بود؛ که در کوتاه مدت توانسته بودند سرمایه‌های زیادی نسبت به فعالیت کم خود جذب کنند. رونق کار و افزایش سرمایه آن‌ها به این دلیل بود که رسیدگی صاحبان ملک به استخر‌های شخصی کم شده بود همچنین خانه‌های خالی و متروکه نیز افزایش پیدا کرده بود که نهایت موجب این رویداد شد.البته در این میان به دلیل تخم گذاری حشره‌ها در این استخرها، شرکت‌های تولید و فروش سم نیز با رونق یک شبه روبه رو شدند.

 

۵. این روند در اقتصاد وجود دارد زمانی که رکود اقتصادی به وجود می‌آید و درآمد شهروندان کاهش پیدا می‌کند، تولید و فروش کنسرو‌های خوراکی به مراتب بیشتر می‌شود.رکود معروف سال ۲۰۰۹ اروپا به قدری شدید بود که تولید و فروش کنسرو خوراکی و غذایی در سراسر اروپا بیش از ۲۳ درصد رشد کرد و باعث رونق کارخانه ها شد.

 

۶. کلمه “اقتصاد” به قدری در روزنامه‌های وال استریت ژورنال و فایننشال تایمز در سال‌های ۱۹۹۰، ۲۰۰۱ و ۲۰۰۷ استفاده شده بود که ضمن ثبت رکورد در کتاب گینس، شرکت‌های تولید کاغذ این کلمه را برای کاهش هزینه ها، قبل از مرحله چاپ هنگام تولید کاغذ روی آن چاپ می‌کردند.

 

۷. در سال ۲۰۰۷ در اروپا چند کارخانه تولید کراوات اقدام به یک زمینه سازی روانی برای افزایش فروش خود کردند.ترفند آن‌ها بدین شکل بود که برخی فیلم‌های روانشناختی در تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند که طی آن اعلام کردند اگر استفاده از کراوات توسط کارکنان بیشتر شود، کارفرما مسئولیت بیشتری به آن‌ها می‌داد و نهایتا موجب افزایش درآمد‌ها می‌شد.

 

۸. فروش موی طبیعی زنان در سال ۱۹۹۷ در اروپا و آمریکا رایج شد که خریداران آن‌ها را ترمیم می‌کردند و با قیمت‌های بیشتر به متقاضیان موی مصنوعی می‌فروختند. شرکت‌هایی که خریدار موی طبیعی بودند در تبلیغات خود به صورت غیر مستقیم و به کمک روانشناسان، زنان را ترغیب به بریدن و فروش مو‌های خود می‌کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + نه =

دکمه بازگشت به بالا