استقبال از طرح صدف بانک ملی

ریال نیوز : با آغاز طرح صدف بانک ملی ایران، بیش از 51 هزار حساب برای دریافت این تسهیلات ویژه از سوی مشتریان افتتاح شده است.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، با بررسی نیازها و خواسته های مشتریان، قابلیت های مختلفی در طرح صدف قرار داده شده است تا مشتریان بتوانند به سادگی بسته به نیاز و توان خود در بازپرداخت تسهیلات، از مزایای این طرح استفاده کنند.

این طرح در قالب عقد مرابحه و بر اساس میزان ماندگاری منابع نزد بانک در قبال سپرده های 6 ماهه، 9 ماهه و یک ساله به هموطنان گرامی پرداخت می شود و با افزایش مدت زمان ماندگاری مشتریان در بازه های 9 ماهه یا 12 ماهه، میزان سود این تسهیلات کاهش می یابد.

سود این تسهیلات از یک درصد تا 18 درصد و مدت بازپرداخت آن از 12 ماه تا 60 ماه بسته به تمایل و توان مشتری متغیر است.

لازم به ذکر است، شرایط ضامن، به سقف تسهیلات درخواستی متقاضیان بستگی دارد. در طرح صدف متقاضیان تسهیلات دسته بندی شده اند.مثلا قضات و پزشکان می توانند تا سقف 300 میلیون تومان تسهیلات با دو ضامن رسمی دارای کسر از حقوق،دریافت کنند.اما مشتریانی که متقاضی دریافت 50 میلیون تومان  تسهیلات هستند می توانند با ضمانت یک کارمند قراردادی دارای نامه اشتغال به کار یا کاسب دارای جواز کسب،در این طرح شرکت کنند.

سازمان ها و شرکت ها می توانند با افتتاح حساب به نام  خود نسبت به دریافت تسهیلات برای مدیران یا کارکنان خود تا سقف 250 میلیون تومان مطابق با جدولی که به بانک ارائه خواهند کرد،تسهیلات بگیرند.در این صورت خود سازمان ها باید نسبت به دریافت تضمین این تسهیلات اقدام کنند.

کارکنان شاغل در سازمان ها نیز می توانند به صورت انفرادی اقدام به افتتاح حساب ویژه طرح صدف کرده و تا سقف 300 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.سایر اقشار جامعه نیز می توانند تا سقف 200 میلیون تومان تسهیلات بگیرند.

برای دریافت تسهیلات از 50 تا 100 میلیون تومان نیاز به دو کارمند رسمی با نامه کسر از حقوق است.

مبلغ تسهیلات می تواند برابر با 70 درصد یا تا سه برابر میزان مبلغ سپرده گذاری شده را شامل شود.

در صورتی که مشتری ضامن نداشته باشد می تواند با تضمین وثیقه اموال غیر منقول،طلا و یا حساب سپرده نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کند.

بر این اساس مشتریانی که تمایل دارند تا از طریق توثیق طلا این تسهیلات را بگیرند به بانک کارگشایی معرفی می شوند و کارشناسان این بانک نسبت به ارزشگذاری طلای آنها اقدام می کنند،سپس طی روال قانونی، طلای مشتریان تا زمان بازپرداخت تسهیلات به عنوان امانت در نزد بانک کارگشایی نگهداری خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + پنج =

دکمه بازگشت به بالا