اعتبار ۳۰ هزار میلیاردی برای تکمیل طرح های صنعتی قم

قم

ریال نیوز : وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حدود سه هزار میلیارد تومان نیز برای تکمیل ۱۸ طرح نیمه تمام صنعتی تخصیص داده شده است که بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ شغل ایجاد می کند.

به گزارش ریال نیوز، سیدرضا فاطمی امین در شورای اداری استان قم به ریاست رئیس جمهور، بیان کرد: پیش از سفر جلسات مختلفی در خصوص مسائل مرتبط با صنعت، معدن و تجارت استان قم انجام شد و تصمیمات خوبی اتخاذ گردید که تخصیص اعتبارات برای طرح های نیمه تمام در این راستا بوده است.

اختصاص ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت های شهرک های صنعتی استان قم
وی همچنین در خصوص دیگر تصمیمات، اضافه کرد: ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت های شهرک های صنعتی استان قم تخصیص داده شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جلساتی که با صنعتگران، معدنکاران و تجار در این سفر برگزار شده است، گفت: بیش از ۱۳۰ مراجعه به همکاران ما در مجموعه وزارت صمت در این سفر انجام شد و بازدیدهای خوبی از واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری صورت گرفت.

صنعت، بخشی رو به رشد در استان قم

فاطمی امین بخش صنعت را یک بخش برجسته و رو به رشد در استان قم توصیف کرد و ادامه داد: بخش صنعت استان قم جایگاه خوبی در کشور دارد و می شود آن را باز هم ارتقا داد.

امضای تفاهم نامه تامین مالی زنجیره ای با هفت بانک کشور

وی در خصوص تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی سراسر کشور نیز اضافه کرد: روز شنبه تفاهم نامه ای را با هفت بانک کشور در خصوص تامین مالی زنجیره ای در بانک مرکزی امضا خواهیم کرد که این موضوع تحول بسیار بزرگی در نظام مالی کشور می باشد.

حل بسیاری از مشکلات سرمایه در گردش با تامین مالی زنجیره ای

وزیر صمت همچنین تصریح کرد: اگر بتوانیم تا پایان سال این ۷ بانک را در خصوص تامین مالی زنجیره ای فعال نماییم بسیاری از مشکلات در حوزه تامین سرمایه در گردش حل خواهد شد.

ثبات قیمت در بازار فولاد با وضع قوانین کارا در بورس

فاطمی امین همچنین تامین مواد اولیه را از دیگر اولویت ها و مسائل مرتبط با واحدهای صنعتی و تولیدی دانست و در این خصوص ادامه داد: در حوزه فولاد در بورس کالا قواعدی گذاشتیم که بسیار کارا و خوب عمل کرد و قیمت ها در حوزه ورق، فولاد و میلگرد متعادل و با ثبات شد.

وی با بیان این که در حوزه پتروشیمی با کمبود مواد اولیه مواجه هستیم، گفت: قیمت‌های پایه نیز هر هفته تغییر می کند که این موضوع سبب چالش‌هایی در واحدهای تولیدی که به مواد اولیه پتروشیمی نیاز دارند، می شود و این موضوع نیز در دستور کار برای پیگیری و حل و فصل قرار دارد و انشاالله به نتایج خوبی در این زمینه می‌رسیم.

اعلام آمادگی صنایع کفش و چرم در قم برای جهش صادراتی

وزیر صمت با بیان این که صنایع کفش و چرم در قم برای جهش صادراتی اعلام آمادگی نموده اند، تاکید کرد: صادرات یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد، امسال رشد خوبی در حوزه صادرات داریم و برای سال آینده اهداف بلندتری را در نظر گرفته ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + هفده =

دکمه بازگشت به بالا