افتتاح پردیس بین الملل دانشگاه تهران در قشم

ریال نیوز : پردیس بین‌الملل دانشگاه تهران با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و معاون توسعه مدیریت دانشگاه تهران افتتاح شد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، افشار فتح الهی، در آیین افتتاح پردیس بین‌الملل دانشگاه تهران در جزیره، اظهار داشت: حضور پردیس دانشگاه تهران که مهم‌ترین و بهترین دانشگاه کشور است در قشم، فرصتی برای توسعه اقتصادی مشاغل سنتی جزیره بر پایه علم روز است.

وی روشمند کردن فعالیت‌های اقتصادی را کلید اصلی پیشرفت دانست و افزود: قشم نیازمند رشته‌های تخصصی با اولویت زیست‌بوم منطقه است.

فتح الهی همچنین با اشاره به موقعیت استراتژیک جزیره در تنگه هرمز و همسایگی با کشورهای پرشمار حاشیه خلیج‌فارس گفت: موقعیت ویژه قشم امتیازی ارزشمند برای جذب دانشجویان خارجی و بین‌المللی است که در کنار اعتبار علمی دانشگاه تهران در سطح دنیا، می‌تواند به فرصتی برای درآمدزایی اقتصادی تبدیل شود ضمن این‌که سفیران فرهنگی برای کشور در دنیا تربیت کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان یادآور شد: ما برای توسعه خدمات به دانشگاه تهران در همه حوزه‌ها آمادگی کامل داریم و از حضور سایر دانشگاه‌های کشور در این جزیره استقبال می‌کنیم.

*تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه تهران و سازمان منطقه آزاد قشم به امضا رسید

در حاشیه این مراسم، با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و معاون توسعه مدیریت دانشگاه تهران، تفاهم‌نامه همکاری آموزشی، پژوهشی، فناوری، اجرایی-رفاهی بین دانشگاه تهران و سازمان منطقه آزاد قشم به امضا رسید.

احمد نوحه‌گر، معاون توسعه مدیریت دانشگاه تهران در این مراسم ضمن تقدیر از روحیه جهادی و توانمند افشار فتح الهی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: توجه به توسعه جزیره برپایه علم و دانش و با کمک از دانشگاهیان، بیانگر رویکرد جدید قشم با یک مدیریت متعهد و قوی است که بسیار ارزشمند است.

وی امضای این تفاهم‌نامه و افتتاح مرکز پردیس بین‌الملل دانشگاه تهران در قشم را حلقه مفقوده تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه تهران با دبیرخانه مناطق آزاد کشور دانست و ادامه داد: باوجود حضور پردیس دانشگاه تهران در چند منطقه آزاد دیگر، باید گفت ظرفیت‌های قشم در حوزه دریایی و منطقه‌ای، ارزش ویژه‌ای برای جامعه علمی پژوهشی دارد که با هیچ جای دیگر قابل قیاس نیست.

به گفته نوحه‌گر، فرصت توسعه اقتصاد دریا محور که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده، در جزیره قشم مهیا است و این جزیره می‌تواند به پایلوتی برای جذب دانشجویان خارجی تبدیل شود.

معاون توسعه مدیریت دانشگاه تهران همچنین از قشم به‌عنوان دروازه‌ای برای صادرات محصولات دریامحور به دنیا یادکرد و خاطرنشان ساخت: حضور پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در قشم می‌تواند حلقه آخر تبدیل ایده به محصول و صادرات محصولات فناور باشد.

گفتنی است، ظهر امروز سه‌شنبه 8 شهریورماه 1401، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه تهران و سازمان منطقه آزاد قشم با حضور دکتر افشار فتح الهی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و دکتر نوحه‌گر، معاون توسعه و برنامه‌ریزی دانشگاه تهران، با همراهی ویدیو کنفرانسی اعضای معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و تجاری کشور و جمعی از مشاوران، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم به امضا رسید و در ادامه مرکز پردیس بین‌الملل دانشگاه تهران در این جزیره افتتاح شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 11 =

دکمه بازگشت به بالا