حمایت استاندار قزوین از توزیع هوشمند کالاهای اساسی

ریال نیوز : استاندار قزوین گفت: توزیع هوشمند کالاهای اساسی و ارزاق بدون هزینه حمل می‌تواند خیلی از نابسامانی‌ها و سوء استفاده‌ها را در حوزه توزیع اقلام اساسی از بین ببرد.

به گزارش ریال نیوز، محمد مهدی اعلایی روز دوشنبه با حضور در قرارگاه ملی امنیت غذایی که به ریاست وزیر جهاد کشاورزی در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شده و به شکل ویدیو کنفرانس با قرارگاه استانی در ارتباط بود، با اعلام این مطلب افزود: با توجه به رتبه نخست قزوین در کشور از نظر برخورداری از فارغ التحصیلان دانشگاهی نسبت به جمعیت، آمادگی مناسبی برای اجرای طرح های آزمایشی در حوزه توزیع هوشمند در این استان وجود دارد.

وی اظهار داشت: قزوین با توجه به اینکه برخی نیازهای پایتخت و استان های همجوار خود را در کالاهای اساسی تامین می کند در حوزه تنظیم بازار دارای یک نقش ملی است.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: امکانات این استان نسبت به نقش ملی خود برای کنترل و نظارت بر بازار متناسب نیست و در این حوزه باید از سوی وزارت جهاد کشاورزی و دولت شاهد حمایت باشیم.

اعلایی در ادامه از فرودگاه قزوین به عنوان محرکی برای توسعه این استان یاد کرد و گفت: قزوین تنها استانی است که فرودگاه مسافربری ندارد اگرچه فرودگاه فعلی آن که در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است جزو اولین فرودگاه های ساخته شده در کشور است.

وی افزود: با همکاری و تعامل بیشتر با وزارت جهاد کشاورزی می توان از ظرفیت های این فرودگاه در حوزه های مختلف و به منظور رفع نیازهای استان استفاده برد و این موضوع در سفر ریبس جمهوری نیز مطرح می شود.

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به نیاز استان در حوزه صنایع تبدیلی از جمله سردخانه ها،اظهار داشت: تقویت زیرساخت ها در این بخش به کنترل بهتر بازار کمک می کند و در این حوزه نیازمند سرمایه گذاری هستیم.

اعلایی از دشت قزوین به عنوان ظرفیتی عظیم برای تولید محصولات کشاورزی اساسی یاد کرد و گفت:دشت قزوین به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و قرار گرفتن در مرکز کشور و فاصله نزدیک با محل زندگی حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد جمعیت کشور می تواند با بهره وری و برنامه ریزی بهتر غذای بخش زیادی از این جمعیت را تولید و تامین کند.

وی با بیان این که ضریب تبدیل آب به درآمد در قزوین مناسب نیست و در حوزه ارزش افزوده به محصولات کشاورزی نیز جای کار زیادی وجود دارد،افزود: برای رفع خلاها در این بخش و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نیازمند حمایت های بیشتر از سوی مرکز هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا