التماس جدید خودروسازان به مردم برای خرید خودرو

به گزارش ریال نیوز:قیمت ها در بازار خودرو به قدری بالا رفته است که مردم توان خرید ندارند و اضافه شدن متغیر انتظارات منفی تورمی، و سیاسی مثبت، به رکود در بازار خودرو دامن زده است.

تاکنون، فروش خودروهای معیوب یا ناقص؛ بخوانید معیوب نمایی و ناقص نمایی؛ به خصوص توسط ایران خودرو، تعویض خودرو کارکرده با نو توسط سایپا و فروش های متعدد اقساطی با بهره های صفر، 10 درصد و 15 درصد و بازپرداخت تا 60 ماهه توسط شرکت های مونتاژی محصولات چینی، روش هایی بوده که برای فروش ماشین در پیش گرفته شده که تقریبا همگی ناکام بوده است.

کرمان موتور در اقدامی کم سابقه اقدام به کاهش بیش از 80 میلیون تومانی قیمت جک اس 5 هم کرد تا بتواند مشتریان را به سمت تولیدات خود بکشاند که توفیق موردنظر را به دنبال نداشت.

و حالا خودروسازان به کاهش قیمت به اسم تخفیف که خط قرمز آنها بود روی آورده اند و در تازه ترین نمونه، شرکت خودروسازی فردا اعلام کرده است که پس از اتمام ظرفیت فروش‌های ۶۰ و ۹۰ روزه کراس اوور «فردا SX5»، پیش فروش این خودرو را با موعد تحویل ۱۲۰ روزه آغاز می شود. بر اساس اعلام معاون فروش و بازاریابی شرکت خودروسازی فردا، کراس اوور جدید این شرکت به نام «فردا SX5 » قیمت ۶۲۹ میلیون تومانی دارد که با تخفیف ویژه ۴۰ میلیون تومانی، با قیمت نهایی ۵۸۹ میلیون تومانی و با موعد تحویل ۹۰ روزه به مشتریان عرضه خواهد شد.

در واقع مجبور شدن شرکت ها به کاهش قیمت باعث شده است تا دست خودروسازان برای مردم رو شده و عدم وجود مشتری به گوش همه مردم برسد.

در سطح کراس اوورهای کوچک رقابت سنگینی وجود دارد و کاهش قیمت ها به بهانه های مختلف سیاست اجتناب ناپذیری است که این شرکت ها به سمت آن حرکت می کنند که می تواند فرصت های جدیدی را برای خریداران فراهم کند.

انتظار برای کاهش قیمت دلار به پایینتر از 18 هزار تومان باعث شده است تا مردم به درستی به این طرح ها توجه نکرده و به انتظار روزهای بهتر بنشینند و می توان انتظار داشت خودروسازان داخلی که در 3 سال اخیر مردم را زیر بار ضربات انحصار له کرده بودند روزهای سختی در پیش رو داشته باشند.

و در نهایت اینکه اگر زمزمه های تحریم خرید خودرو صفر صحت داشته باشد می توان انتظار داشت که بالاخره سیاست تحقیرآمیز خودرویی کشور پس از 42 سال تغییر کند و به انحصار نابودکننده کنونی پایان داده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا