انتقاد استاندار قزوین از ظرفیت فعلی نمایشگاهی استان

ریال نیوز : استاندار قزوین گفت: ظرفیت فعلی نمایشگاهی استان در شأن اقتصاد قزوین نیست و باید توانمندی های اقتصادی کشورهای مختلف در نمایشگاه استان ارائه و همینطور شرکت ها و تولیدکنندگان استان به نمایشگاه‌های معتبر کشورهای دیگر اعزام شوند.

به گزارش ریال نیوز، محمد مهدی اعلایی ، استاندار قزوین روز پنجشنبه در کارگروه اقتصادی و اشتغال استان قزوین اظهار داشت: ظرفیت واردات استان قزوین باید به گونه‌ای مدیریت شود که در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار گیرد و با توجه به شعار سال حمایت‌های ویژه‌ای از این شرکت ها انجام شود.

وی افزود: معاونت اقتصادی استانداری باید ساختاری ایجاد کند تا ظرفیت واردات به تولیدکنندگان و شرکت های دانش بنیان ارائه و سپرده شود.

استاندار قزوین گفت: برخی از صادرکنندگان مجوز صادرات را در اختیار دارند ولی فعال نیستند که باید در صورت نیاز آنها را حمایت و در صورت عدم فعالیت مجوز آنها را باطل کرد و از سرمایه‌گذارانی که اهداف صادراتی دارند حمایت کرد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان این که افزایش ظرفیت نمایشگاهی استان به صورت کمی و کیفی باید در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: ظرفیت فعلی نمایشگاهی استان در شأن ظرفیت‌های اقتصاد قزوین نیست و باید توانمندی های اقتصادی کشورهای مختلف در نمایشگاه استان ارائه و همینطور شرکت ها و تولیدکنندگان استان به نمایشگاه‌های معتبر کشورهای دیگر اعزام شوند.

وی در زمینه ایجاد اشتغال روستایی اظهار داشت: تسهیلات خوبی برای حمایت از اشتغال های روستایی در مصوبات سفر رئیس جمهور پیش بینی شده که می تواند منجر به توسعه اشتغال روستایی و عشایری در استان شود، البته نظارت بر این روند را باید در اختیار بخشداران و دهیاران استان قرار داد.

استاندار قزوین گفت: در اشتغال روستایی باید به موضوع بوم گردی توجه ویژه شود چراکه موضوعات گردشگری یکی از اولویت‌های توسعه استان است و باید به بهترین شکل ممکن از آنها حمایت و اجرایی شود.

اعلایی افزود: با تحقق نرخ اشتغال استان در سال ۱۴۰۱ نرخ بیکاری استان تا حدود زیادی کاهش پیدا می کند و شرایط بهتری را امسال تجربه خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا