انتقاد سعيد محمد از مشکلات صنعتی منطقه آزاد اروند

ریال نیوز : مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: مشکلات واحد‌های صنعتی در منطقه آزاد اروند به عدم التزام سایر دستگاه‌ها به حکمرانی متمرکز در مناطق آزاد باز می‌‌گردد.

به گزارش ریال نیوز، سعید محمد در جریان بازدید از شهرک صنعتی آبادان اظهار داشت: قوانین خاص دستگاه های اجرایی در منطقه سبب چالش و ناهماهنگی بین مسئولان و تولیدکنندگان شده است.

وی با اشاره به کم کاری دستگاه های اجرایی و نارضایتی مردم منطقه آزاد اروند از شرایط کنونی افزود: زیرساخت های اروند دچار مشکلات اساسی است و بار کم کاری آنان بر دوش منطقه آزاد است.
مشاور رییس جمهور تصریح کرد: موضوع حاکمیت دوگانه در منطقه آزاد اروند به رییس‌جمهور گزارش شده است و وی  دستور برخورد قاطع و قانونی با قانون شکنان را صادر کرده است.

سعید محمد ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌ها در هفت منطقه آزاد جدید در لایحه بودجه سال 1401 قرار گرفته است. البته راه اندازی هفت منطقه جدید باید زمانی تصویب می شد که هشت منطقه موجود به شاخصه های مورد نظر برسند، ولی با توجه به تصویب آن مجبور به اجرای این قانون هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در بودجه 1401 مبلغی بعنوان تهاتر نفت لحاظ شده تا از این محل زیرساخت های در هفت منطقه آزاد جدید «مهران» در استان ایلام، «سیستان» در استان سیستان و بلوچستان، «بانه ـ مریوان» در استان کردستان، «بوشهر» در استان بوشهر، «اردبیل» در استان اردبیل، «اینچه برون» در استان گلستان و «قصر شیرین» در استان کرمانشاه، اجرایی شوند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی همچنین گفت: با دریافت مجوزهای از سوی بانک مرکزی راه اندازی بانک آفشور در مناطق آزاد در دستور کار قرار گرفت.

سعید محمد در پایان افزود: با توجه به این که بانک های آفشور از جمله بانک های ارزی هستند و مستقل از بانک مرکزی عمل می کنند می توانند فعالیت های خوبی در حوزه فعالیت های ارزی برای فعالان اقتصادی فراهم کنند.
گفتنی است؛ «سعید محمد» مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و هیات همراه، صبح امروز سه شنبه (24 اسفندماه) به منظور بازدید از ظرفیت های صنعتی منطقه آزاد اروند به استان خوزستان سفر کرد.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − دو =

دکمه بازگشت به بالا