انتقاد نماینده قزوین از عملکرد بانک مرکزی

ریال نیوز : نماینده مردم قزوین خواستار تحقیق و تفحص از بانک مرکزی شد.

به گزارش ریال نیوز ،دومین نشست خبری لطف الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات باغستان قزوین برگزار و به پرسش‌ها و دغدغه‌های خبرنگاران درباره مسائل روز کشور و استان پاسخ داده شد.

خبرنگار نباید مشکل معیشت داشته باشد
این نماینده مجلس اظهارداشت: از رسانه ها انتظار دارم در قضاوت و نقد خود از مدیران و نمایندگان دو موضوع مهم« انصاف» ونیز « اشراف بر اطلاعات» را سرلوحه کار خود قرار دهند تا نقد آنها سازنده و تاثیرگذار باشد و رسانه ای که با جنجال بخواهد مخاطب جذب کند حتما در ادامه کار دچار مشکل شده و موجب بی اعتمادی خواهد شد.

سیاهکلی تصریح کرد: در استان قزوین خبرنگاران زیادی در عرصه رسانه تلاش می کنند و آنها که در میدان اطلاع رسانی هستند هم دموکراسی را پاس می دارند و هم روشنگری می کنند و کار شما موجب شفاف سازی امور، نظارت موثر، مسئولیت پذیری و پاسخگویی مدیران می شود.

وی گفت: رسانه ها در عرصه فرهنگی نقش موثری دارند و نباید در معیشت مشکل داشته باشند و متعهد می شوم موضوع معیشت توام با کرامت خبرنگاران را در مجلس پیگیری کنم.

سفر به 600 روستا در مدت دو سال  
سیاهکلی با ارائه گزارشی از حضور در روستاها برای پیگیری مشکلات مردم افزود: در دو سال گذشته از مجموع حدود 800 روستای استان با سفر به بیش از 600 روستا،  در میان مردم حضور یافته و مشکلات آنها را پیگیری کرده ام و برای 270 روستا مصوبه اجرایی گرفته ایم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: ملاقات خصوصی و مردمی با 22 هزار و 305 نفر و حضور 17 هزار و 850 نفر در دفتر و ملاقات های عمومی در شنبه های مردمی و ارسال 10 هزار نامه برای حل مشکلات مردم از مهمترین اقدامات انجام شده است.

وی بیان کرد: در ملاقات های مردمی در دفتر تقریبا نیمی از مشکلات مردم را در محل حل می کنیم تا اعتماد آنها به نظام، انقلاب و دولت مردمی جلب شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت استیضاح وزیر صمت نیز گفت: نگاه وزیر صمت به خودرو به عنوان یک کالای سرمایه ای و انحصار خودروسازی و بی توجهی به مطالبات نمایندگان اشکال اساسی دارد و برنامه های ایشان نمی تواند مردم را از چالش گرانی و بی کیفیتی خودرو رها کند لذا استیضاح وزیرصمت را کلید زدیم.

وی اظهارداشت: برای حل مشکل خودرو دو راهکار وجود دارد و با تولید باید عرضه و تقاضا را کنترل و با واردات و ایجاد رقابت بایستی کیفیت خودروها را بالا ببریم تا مصرف کننده بیش از این آسیب نبیند.

سیاهکلی بیان کرد: اینجانب سردمدار استیضاح وزیر صمت بودم البته از هیچ نماینده ای امضا نگرفتم تا هر کسی با اختیار و اطلاع از وضعیت مردم در جمع مخالفان قرار گیرد که در نهایت 41 نماینده این استیضاح را امضا کردند ولی با رایزنی آن را به 17 نفر کاهش دادند.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: در آخرین جلسه هم در کمیسیون از سخنان آقای فاطمی امین قانع نشدیم و 17 نماینده محکم ایستادند و اخیرا از سوی رئیس مجلس اعلام شد رئیس جمهور با تشکیل دو وزارتخانه صمت و بازرگانی موافقت کرده و لایحه آن را تقدیم مجلس خواهند کرد و دو ماه فرصت خواستند تا تفکیک وزارت صمت محقق شود.

وی گفت: در این شرایط نیز برای همراهی با دولت موافقت کردیم این فرصت داده شود تا شاهد تفکیک وزارت صمت باشیم البته اینجانب مجددا اعلام کردم وزیر کنونی صمت توانمندی حضور در هیچ یک از این دو وزارتخانه را نیز ندارد و حتما باید از مجلس رای اعتماد بگیرد.

سیاهکلی ادامه داد: همچنان اعتقاد دارم مافیای خودرو در کشور وجود دارد و بسیار هم قوی است که به من هم تهمت زیادی زدند و با تهدید و تطمیع خواستند منصرف شویم اما حریف من نشدند و همچنان امیدوارم این پیگیری به نتیجه برسد و مردم از خودروی ارزان و با کیفیت برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: در خصوص بانک مرکزی هم اعتقاد دارم بانک ها خوب عمل نمی کنند و دریافت بهره بالا در توان تولید کننده نیست و سیاست های اشتباه بانک مرکزی مشکل ساز شده و خواستار تحقیق و تفحص از این بانک نیز هستیم.

سیاهکلی اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور به استان بیش از 12 هزار میلیارد تومان مصوب شد که احداث فرودگاه، ادامه متروی هشتگرد به قزوین؛ ساخت راه آهن قزوین به قم، رفع نقاط حادثه خیز، اصلاح راههای روستایی، احداث هاب لجستیک و تعریض جاده قزوین به بویین زهرا و دو بانده کردن جاده قزوین به آبیک نیز در آن دیده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا