اهواز و مشهد رکورددار استفاده غیرمجاز از آب!

به گزارش ریال نیوز،سید علی سیدزاده در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به انشعاب‌های غیر مجاز در کشور اظهار کرد: پدیده انشعابات غیر مجاز جنبه‌های منفی گسترده‌ای دارد و متاسفانه برخی از مردم را با دلایل مختلف به سمت استفاده غیرمجاز از منابع آب سوق داده است.

مدیرکل روابط عمومی شرکت مهندسی آبفای کشور تصریح کرد: با بررسی شبکه توزیع و میزان احصا منابع آب غیر مجاز به عدد ۳۰۰ میلیون مترمکعب در سال می‌رسیم، در سال‌های گذشته قانون برخورد با استفاده کنندگان غیر مجاز آب با همکاری قوه قضاییه و وزارت نیرو تدوین شد.

وی افزود: تمهیدات مختلفی در برخورد با استفاده کنندگان غیر مجاز از شبکه آب مانند دریافت آب بها در سال‌های مورد استفاده در نظر گرفته شده است.

سیدزاده بیان کرد: مشوق‌ها و تمهیدات مناسبی مانند ارائه اقساطی انشعاب برای ترویج استفاده مجاز از شبکه آب در نظر گرفته شده است.

مدیرکل روابط عمومی شرکت مهندسی آبفای کشور تصریح کرد: هشدار‌های لازم به استفاده کنندگان غیرمجاز از شبکه آب داده شده است و در صورت ادامه روند استفاده غیر مجاز، متخلفان به قوه قضاییه معرفی خواهد شد و این نهاد حاکمیتی به منظور صیانت از منابع عمومی برخورد‌های لازم را انجام خواهد داد.

وی افزود: استفاده غیرمجاز از منابع آب ابعاد گوناگونی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دارد، اما بیشترین استفاده غیر مجاز آب را استان اهواز و مشهد به دلیل سهم بالای حاشیه نشینی به خود اختصاص داده اند، به همین منظور اقدامات لازم برای توسعه انشعابات مجاز و آموزش لازم ارائه شد.

سیدزاده بیان کرد: در سال ۹۸ حدود ۴۵ هزار انشعاب غیرمجاز را شناسایی و با ارائه اشتراک به انشعاب مجاز تبدیل کردیم.

مدیرکل روابط عمومی شرکت مهندسی آبفای کشور تصریح کرد: پدیده انشعابات غیرمجاز نیازمند فعالیت در ابعاد آموزشی، فرهنگی و اقتصادی است و امیدواریم با فرهنگ سازی شاهد این پدیده نباشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا