ایران و بلغارستان سند همکاری های پستی را امضا کردند

به گزارش ریال نیوز، در این اجلاس که با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در صوفیه برگزار شد، چندین یادداشت تفاهم همکاری در زمینه‌های اقتصادی، بندری و دریایی، پستی، اتاق بازرگانی، هواشناسی و استاندارد امضا شد.

در این اجلاس که حسین نعمتی معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست نیز حضور داشت در نشست مشترک با همتای بلغاری، نسبت به نهایی نمودن و امضای سند یادداشت تفاهم همکاری های پستی میان دو کشور که پیشتر به تایید طرفین رسیده بود اقدام نمودند.

در این تفاهم نامه مقرر شد دو طرف نسبت به امکان‌سنجی پیرامون برقراری خدمات لجستیک و تجارت الکترونیک بین دو کشور و همچنین استفاده از امکانات ترانزیت پست زمینی بلغارستان برای کشورهای اروپای غربی، روسیه، اوکراین و آسیای میانه اقدام کنند.

اقدام برای چاپ و انتشار تمبرهای مشترک با موضوعات مورد توافق دو طرف و برگزاری نمایشگاه‌های مشترک محصولات تمبرشناسی به مناسبت‌های مختلف در تهران و صوفیه از دیگر مفاد این تفاهم نامه بود.

گفتنی است؛ نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلغارستان با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه، ۲۸ و ۲۹ فروردین در صوفیه، پایتخت بلغارستان برگزار شد و وزیر راه و شهرسازی با نخست وزیر، وزیر اقتصاد و دیگر مسئولان عالی‌رتبه این کشور در نشست‌های جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا