بازآفرینی فضای شهر با حفظ هویت فرهنگی

به گزارش ریال نیوز، دکتر سیاوش شهریور فرماندار شمیرانات در حاشیه دورهٔ آموزشی “مفاهیم بازآفرینی شهری پایدار” در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازآفرینی سبقه ای طولانی دارد که در ایران حدود ۱۰ سال است مورد توجه ویژه قرار گرفته و بازآفرینی مناطق فرسوده شهرها یکی از سیاست گذاری های مهم دولت به شمار می آید.
وی افزود: مفهوم بازآفرینی شهری به معنای دیرینگی نیست بلکه معنای فرسودگی بافت ها را دارد که سه ضلعی مردم، دستگاه های عمومی مثل شهرداری ها و دولت باید در این سیاست گذاری ترمیمی و تسهیل گرایانه همیاری داشته باشند تا موفقیت از این طرح ها حاصل شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: قصد مدیران و مجریان طرح های بازآفرینی شهری تنها تغییر کالبد بافت ها است اما قطعاً مهمترین چالشی که با آن مواجه می شویم چالش های فرهنگی و ارزشی هستند، لذا باید تمام اهتمام خود را در مسیر حفظ سنت ها و ارزش های محله های مختلف به کار گیریم.
به گزارش ریال نیوز، دورهٔ آموزشی “مفاهیم بازآفرینی شهری پایدار” با حضور فرمانداران، شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای استان تهران به دعوت مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری تهران روز سه شنبه در دو بخش سخنرانی و آموزش فنی تخصصی در اردوگاه شهید نامجو اوشان واقع در شمال شرقی پایتخت برگزار شد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 18 =

دکمه بازگشت به بالا