بازدید رئیس کل دادگستری قزوین از مراجع قضایی تاکستان و آوج

ریال نیوز : رییس کل دادگستری استان قزوین از مراجع قضایی شهرستان های تاکستان و آوج بازدید کرد.

به گزارش ریال نیوز، علی شعبانی در ابتدای سفر با حضور در دادگاه شهرستان آوج؛ ضمن دیدار و گفتگو با همکاران قضایی و اداری، توصیه کرد: حضور، اشتغال و خدمت‌رسانی در دستگاه قضایی فرصتی مغتنم برای دست‌گیری از مظلومان و افراد بزه‌دیده و آسیب‌پذیر جامعه است و همکاران دستگاه قضایی باید این امر را موهبت الهی بدانند و در همه حال باید خدای متعال را ناظر بر اعمال خود بدانند و باید همه تلاش و اهتمام خود را به کار گیرند، تا حقوق افراد تضییع نشود و یا حقوق تضییع شده به افراد بازگردانده شود.

مقام ارشد قضایی استان همچنین در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین موسوی، امام جمعه آوج اظهار داشت: دستگاه قضایی شاید مستقیماً در تشکیل بسیاری از پرونده ها نقشی نداشته باشد و اغلب آنها ناشی از فعل و ترک فعل سایر نهادها در حوزه مسایل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و… است و امروزه بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی در نهایت به صورت پرونده به مراجع قضایی ختم می شود و این حجم پرونده زیبنده جامعه اسلامی نیست. لذا ائمه جمعه به دلیل شأن و جایگاهی که در اذهان عمومی جامعه دارند، می توانند از تریبون های نماز جمعه برای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی از معضلات و آسیب های اجتماعی استفاده کنند و قطعاً کلام و ارشادات آنها اثرگذار خواهد بود.

گفتنی است؛ در این بازدید برخی مسائل و پرونده های مهمه دادگاه شهرستان آوج مورد بررسی قرار گرفت و در مراجعات مردمی نیز توسط رییس کل دادگستری استان دستورات قضایی لازم صادر شد و همچنین از محل پیشنهادی احداث ساختمان جدید دادگاه شهرستان آوج نیز بازدید بعمل آمد.

در ادامه بازدیدها رییس کل دادگستری استان با حضور در دادگاه عمومی بخش آبگرم، ضمن دیدار با همکاران و مراجعین مردمی، در خصوص جو سازی‌ها و حواشی ایجاد شده توسط برخی از مدیران محکوم شده این بخش گفت: ملاک عمل دستگاه قضایی قانون است و در مسیر اجرای قانون؛ اشخاص، جایگاه ها و جریان ها اهمیتی ندارند، زیرا همه در برابر قانون برابر هستند. لذا دستگاه قضایی به جو سازی‌ها و هوچی‌گری های افراد و مدیران متخلف و مفسد توجهی ندارد و قاطعانه قانون نسبت به آنها اجرا می شود و با هیچ شخص و گروهی تعارف نخواهیم داشت.

در ادامه شعبانی در ابتدای حضور در شهرستان تاکستان و در دیدار با آیت الله اسلامی، نماینده مردم شریف قزوین در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه تاکستان گفت: اساس کار دستگاه قضایی قانون است و قانون نیز برگرفته از شرع تبیین شده و از این حیث وظایف، ماموریت ها و خدمات دستگاه قضایی بسیار گسترده بوده و از حساسیت بالایی برخوردار است و بی تردید رهنمودها و ارشادات علماء و فقها می تواند کمک کار دستگاه قضایی در اجرای قانون و دستورات شارع مقدس باشد.

وی افزود: مسائل، مشکلات و معضلات جامعه افزایش یافته و همچنین گسترده است و ریشه بسیاری از آنها به غفلت، کوتاهی، فعل و ترک فعل سایر دستگاه ها و نهادها باز می گردد و باید اصلاح قوانین در برخی حوزه ها صورت گیرد، زیرا خلاء‌ها، نواقص و تعارض در قوانین، امروزه زمینه‌ساز مشکل برای افراد و جامعه شده و موجبات سوء استفاده و تخلف افراد سودجو را فراهم آورده، که در نهایت به صورت پرونده در دستگاه قضایی مطرح می شود و این موضوع نیز آسیب های خود را دارد.

شایان ذکر است؛ در پایان این سفر یکروزه، رییس کل دادگستری استان و معاونین از شعب شیفت عصر شورای حل اختلاف تاکستان بازدید و ضمن گفتگو و استماع مسائل و مشکلات کارکنان این شورا، در خصوص بهسازی و تجهیز ساختمان شورای حل اختلاف تاکستان تصمیمات لازم اتخاذ شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 6 =

دکمه بازگشت به بالا