بازدید پروفسور علیپور از معدن نیکان

ریال نیوز : پروفسور صمد علیپور، استاد گروه زمين شناسي دانشكده علوم دانشگاه اروميه پروفسور صمد علیپور از منطقه معدنی “نیکان” بازدیدکرد.

به گزارش ریال نیوز, با توجه به اهمیت نقش صنعت معدن در اقتصاد کشور ، برای بررسی کارشناسی و مطالعات کاربردی معدن نیکان ، این بازدید انجام شد. در این بازدید دو روزه مشاهدات میدانی چند ساعته از معدن نیکان صورت پذیرفت. پس از بازدید نشستی با حضور کارشناسان معدن نیکان برگزار و مشاهدات و نقطه نظرات کلی در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت. یکی از مهمترین موضوعات مورد تاکید تقویت همکاریهای دانش بنیان با صنایع معدنی بخش خصوصی بعنوان موتور محرکه اقتصادی استان کرمان عنوان شد. در این راستا استفاده از دانش اساتید دانشگاه و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در فراینده های بهره وری، اکتشاف و استخراج با راندمان بالا و از سوی دیگر تبدیل دانشگاه‌ به دانشگاه کارآفرین حوزه فرآوری مواد معدنی حاصل شده، مورد بحث قرار گرفت. این مهم می‌تواند به بهتر شدن این تعامل دو طرفه کمک کند.

گفتنی است در این نشست مهندس کاظم اسماعیلی،مدیر عامل شرکت نیکان و دکتر محمد حسین سادات حسینی مشاور معدن نیکان، ضمن تشکر از قبول دعوت پروفسور علیپور به بیان نظرات، دیدگاهها و پیشنهادات خود پرداختند.

شرکت نیکان افتخار دارد به عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده طیف وسیعی از کانی‌های ساینده صنعت سند بلاست و واتر جت، در یک فرآیند تولید کاملا علمی و صنعتی اقدام به برآورده کردن نیاز صنایع مختلف از جمله صنایع پتروشیمی و نفت، هواپیمایی، کاشی و سرامیک، شیشه، انواع صنایع فلزی، فلزکاری، فیلتراسیون، تصفیه و… کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا