بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از ۱۴ فروردین

ریال نیوز : وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: همه مدارس و مراکز آموزشی باید از ۱۴ فروردین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به برگزاری کلاس‌های حضوری برای همه دانش‌آموزان و دانشجویان اقدام کنند.

به گزارش ریال نیوز، دکتر احمد وحیدی عصر امروز شنبه در نشست هماهنگی بازگشایی مراکز آموزشی در ۱۴ فروردین که با حضور وزیران آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و نمایندگان وزارت بهداشت برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وزیر کشور با بیان این که در ستاد ملی مقابله با کرونا، بازگشایی مدارس مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: با توجه به شیب نزولی ابتلا به کرونا و همچنین حجم قابل توجه تزریق واکسن و توجیه مدیران مدارس و روسای مراکز آموزشی، شرایط برای برپایی حضوری کلاس‌ها فراهم شده است.

وحیدی خاطرنشان کرد: بر اساس جمع‌بندی انجام شده، دانش‌آموزان باید با الزام استفاده از ماسک، در کلاس های درس حاضر شوند. مدیران مدارس هم نظام مراقبت بهداشتی را افزایش دهند و در صورتی که دانش آموزی دچار علائم بیماری بود، از دیگران جدا شوند.

وی همچنین تاکید کرد که همه مدارس باید از سیستم تهویه مناسب برخوردار باشند و تزریق واکسن کرونا مورد تاکید و تشویق مدیران مدارس قرار گیرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره دانشجویان و استفاده آنها از خوابگاه ها هم گفت: در این جلسه مقرر شد، دریافت سه دُز واکسن، شرط استفاده از خوابگاه باشد.

وحیدی خاطرنشان کرد: با همکاری و هم نظری دستگاه های مربوطه می توان، ۱۴ فروردین را روز بازگشایی مدارس و دانشگاه ها نامید و همه کلاس ها تا پایان سال تحصیلی به صورت حضوری برگزار شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در این نشست، محمد علی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علاوه بر بیان نظرات خود و اعلام آمادگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی زیر مجموعه خود برای بازگشایی در ۱۴ فروردین، بر سواد سلامت جامعه و لزوم یادگیری چگونگی تداوم آموزش در شرایط سخت تاکید کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا