بالیوود قادر خان را از دست داد

به گزارش الجزیره، قادر خان بازیگر مطرح بالیوود که متولد افغانستان بود روز دوشنبه ۳۱ دسامبر در سن ۸۱ سالگی براثر بیماری در بیمارستانی در کانادا از دنیا رفت. این خبر را پسرش سرفراز به رسانه های کشور هند اعلام کرد.

در واکنش به خبر درگذشت قادر خان، شخصیت های برجسته هندی مانند نارندرا مودی نخست وزیر این کشور و آمیتاب باچان ستاره نامدار بالیوود مراتب تسلیت خود را اعلام کردند.

«قادر خان با مهارتش در بازیگری پرده سینما را درخشان کرده بود، او همچنین به عنوان فیلمنامه نویس در بسیاری از فیلم های به یاد ماندنی مشارکت داشت. با خانواده اش ابراز همدردی می کنم.» این جملات را نارندرا مودی در صفحه توییتر خود نوشت.

قادر خان از پدری افغانستانی و مادری هندی در سال ۱۹۳۷ در کابل به دنیا آمد. او نخستین بار در سال ۱۹۷۳ بازیگری را تجربه کرد، پس از آن وی در بیش از ۳۰۰ فیلم نقش آفرینی کرد و همچنین برای نزدیک به ۲۵۰ فیلم دیالوگ نوشت. از جمله فیلم های شناخته شده ای که او برای آنها دیالوگ نوشت می توان به «آمر اکبر آنتونی» با بازی آمیتاب باچان اشاره کرد.

از جمله فیلم های بسیار موفق قادر خان در بالیوود می توان به «کولی»، «نصیب» و «چشم ها» اشاره کرد. او طیف وسیعی از نقش ها از کمدی تا شخصیت های پلید را در فیلم های متنوع ایفا می کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − شش =

دکمه بازگشت به بالا