بانه ای ها 50 میلیارد وقف کردند

آرمان شریفی در گفت‌‌وگو با خبرنگار ریال نیوز در بانه، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه وقف با اشاره به اینکه در سال جاری  از 20 وقف جدید در استان کردستان  17 مورد متعلق به شهرستان بانه است ، اظهار داشت:  سنت حسنه وقف در بین مردم خیر شهرستان بانه  نهادینه شده و چون وقف احسان و نیکوکاری ماندگار و چشمه همواره جاری است مردم این دیار اهتمام جدی برای وقف اموال خود در راه رضای خداوند متعال را دارند .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه یادآور شد : شهرستان بانه با ثبت 17مورد  وقف جدید از ابتدای سالجاری تاکنون رتبه نخست را در سطح استان کردستان کسب کرده است .

 

وی با بیان اینکه ترویج و اشاعه فرهنگ وقف یکی از افتخارات شهر اختیار الدینی ها است، گفت شهرستان بانه دارای 316 موقوفه و 1683 رقبه تجاری ، مسکونی ، کشاورزی ، خدماتی و آموزشی است که از این لحاظ رتبه دوم در سطح استان کردستان را به خود اختصاص داده است .

 

شریفی اذعان کرد : درآمد موقوفات شهرستان بانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 120 درصدی داشته و کلیه هزینه کردهای اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تحت نظارت سامانه جامع موقوفات است و بدون شک وقف یک امانت ارزشمند از سوی خیرین است  لذا اجرای امینانه نیات واقفان برای ما بسیار حائز اهمیت بوده و با وجود بیش از ۷۰۰ نوع نیت وقف ، در شهرستان بانه ۹۸ درصد موقوفات با نیت مساجد و ترویج فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته است .

 

وی تشریح کرد : در هفت ماهه اول سال جاری 390 اجاره نامه شهری و روستایی تجدید و تنظیم گردید و برای  وصول مطالبات 200 اخطاریه ارسال گردیده و همچنین با همکاری دادگستری 10 حکم به نفع موقوفات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه اجرایی شده  و در جهت پیگیری حق و حقوق موقوفه 20 مورد منجر به  صدور حکم بدوی شده است .

 

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه  خاطر نشان کرد : در سال جاری علاوه بر بازسازی بیش از 30 مسجد از محل اجرای نیات واقفین خیراندیش ، کارشناسان اداره اوقاف برای بهره وری بیشتر وتاکید بر حفظ و نگهداری  رقبات از 500 رقبه بازدید به عمل آورده و همچنین  واحد حقوقی ضمن اتصال به سامانه جامع موقوفات بیش از130 رقبه را به عنوان سند اولیه در این سامانه ثبت کرده و با تلاش این عزیزان 20 سند دفترچه ای موقوفات به سند تک برگ تغییر یافته اند .

 

شریفی ادامه داد : امسال از محل اعتبارات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان 80 رقبه در سطح شهرستان نقشه برداری شده و تاکنون 42 مورد از اراضی ساختمانهای مسکونی و آموزشی نقشه برداری صورت گرفته  و امورات اداری آن توسط اوقاف و بنیاد مسکن انجام شده و در نهایت منجر به صدور سند برای این موقوفات خواهد شد .

 

وی ضمن تاکید بر اجرایی نمودن نیات خیرین اذعان کرد : در سال جاری از محل درآمد موقوفات و بنا به نیت واقفین  500 مورد کمک مالی به مساجد، افراد بی سرپرست، بیماران خاص و بیماران صعب العلاج صورت گرفته و بیش از 200 بسته غذایی هرکدام به ارزش 250 هزار توامان و 90 بسته لوازم التحریر هرکدام به ارزش 80 هزار تومان به نیازمندان توزیع شده است .

 

در ادامه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه گفت : ما علاوه بر اجرای دقیق نیات واقفین بر انجام امورات فرهنگی در سطح شهرستان تاکید فراوان داریم و از جمله فعالیت های واحد فرهنگی میتوان به برگزاری دوره های آموزشی یاروان وقف به منظور رساندن امانت موقوفات و همچنین ثبت نام بیش از 200 نفر درکلاسهای تربیت حافظان قرآن بر اساس منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اشاره کرد .

 

در پایان شریفی به تشریح برنامه های دهه وقف در سال ۹۸ پرداخت و گفت : با هدف گسترش فرهنگ وقف  ویژه برنامه های متعددی در سطح شهرستان برگزار می شود که میتوان به اجرای 22 برنامه از  جمله نشست خبری با اصحاب رسانه،  دیدار با امام جمعه و فرماندار و بخشداران ، ارسال پیامک به مناسبت دهه وقف ، برگزاری شورای اداری ، نشست تخصص با جامعه پزشکی ، مسابقات دیدار با خانواده معظم شهداء ، غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدا ، همایش یاوران وقف ، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در ، اجرای نیت واقفین خیر اندیش به افراد بی سرپرست ،  دیدار با خیرین  و ….. اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا