حمایت بازنشستگان صندوق بازنشستگی مس از عملکرد مدیرعامل

ریال نیوز : مجمع نمایندگان کانون بازنشستگان مس هفته گذشته بطور فوق العاده تشکیل جلسه داد.

به گزارش ریال نیوز، این کانون با عضویت بیش از 6500 نفر از بازنشستگان صنعت مس کشور یکی از فعالترین و با سابقه ترین کانون ها و تشکل های صنفی است. همچنین صندوق بازنشستگی مس از معدود صندوق های سود ده کشور است که طی سال‌های اخیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال تصاحب مدیریت اموال آن می باشد و این اقدام اعتراضات گسترده بازنشستگان صنعت مس را برانگیخته است.

با توجه به مالکیت 12 درصدی این صندوق در شرکت ملی مس (فملی) این صندوق یک نماینده در هیئت مدیره شرکت مس دارد. بر همین اساس نمایندگان کانون بازنشستگان  صنعت مس در این جلسه به نمایندگی از 6500 نفر از بازنشستگان احد عالیخانی را بهترین و اصلح ترین گزینه برای نمایندگی در هیئت مدیره شرکت ملی دانستند و طی مکاتبه ای ضمن اشاره به اقدامات مثبت او در آن صندوق از هیئت مدیره صندوق بازنشستگی مس درخواست کردند وی بعنوان نماینده آن صندوق به هیئت مدیره شرکت ملی مس معرفی شود.

شرکت ملی مس اولین شرکتی است که در سال 1385 به بخش خصوصی واگذار شد و با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب در دیدار هفته گذشته با تولیدکنندگان مبنی بر عدم دخالت مدیران دولتی در اداره و تعیین مدیران واحدهای واگذار شده به بخش خصوص، نمایندگان بازنشستگان به انتصاب مدیران و تعیین نمایندگان آن صندوق بدون دخالت مدیران دولتی اصرار دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا