بانک ها با کارآفرینان همکاری کنند

به گزارش ریال نیوز، نجمه کربلایی کارآفرین نمونه در گفتگو با ایران کالا گفت: یکی از موانع تولید در کشور اخذ مجوز و سرمایه در گردش است. کارآفرینان برای آغاز فعالیت تولیدی وام های سنگینی می گیرند که با سودهای زیاد بانکی امکان بازپرداخت وام های سنگین وجود ندارد.

کربلایی افزود: بسیاری از اراضی متعلق به روستاییان خالی از کشت هستند. خروج پساب می تواند به روستاییان کمک کند. برخی روستاییان کشور به دلیل نبود اشتغال و معیشت مجبور به ترک روستا می شوند.  روستاهای زیادی هستند که هم‌اکنون خالی از سکنه هستند.

این کارآفرین سپس به کارخانه شیرینی و شکلات سلامت اشاره کرد و گفت:  کارخانه شیرین بیان ایرانیان با هدف غذای سلامت تاسیس شده وانواع شکلات در این کارخانه تولید می شود. یکی از انواع این شکلات‌ها انرژی زاست  که درآن غلات مصرف می‌شود و برای نوجوانان و جوانان مفید است.

وی افزود: امکان اشتغال زایی برای 100 تا 200 نفر در کارخانه فراهم شده  که می توانند در دو شیفت صبح و بعد از ظهر مشغول به کار شوند.

کربلایی سپس به چالش ها  و موانع تولید اشاره کرد واظهار داشت: یکی از موانع تولید در کشور اخذ مجوز و سرمایه در گردش است. کارافرینان برای آغاز فعالیت تولیدی وام های سنگینی می گیرند که با سودهای زیاد بانکی امکان بازپرداخت وام های سنگین وجود ندارد.

وی سپس به لزوم ارائه تسهیلات به کارافرینان پرداخت و توضیح داد: اگر این امکان برای افراد کارآفرین فراهم شود و وام هایی با بهره کمتر به مراکز تولیدی ارائه شود و بانک ها با صاحبان کارآفرین همکاری کنند، اتفاقات بهتری در عرصه کارآفرینی پیش خواهد آمد و صاحبان صنایع می‌توانند خدمات بهتری به مردم ارائه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + پنج =

دکمه بازگشت به بالا