شهردار قزوین باید پاسخگو باشد

ریال نیوز : رئیس کمیسیون مالی شورای شهر قزوین گفت : در بودجه سال جاری برای اجرای ۱۲۸ پروژه بودجه مصوب شده بود که تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است وبایستی شهردار قزوین پاسخگو باشد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، ولی چگینی،رئیس کمیسیون مالی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه تقدیم بودجه شهرداری قزوین در سال ۱۴۰۲ با بیان این مطلب اظهار کرد: امروز مطالبه اصلی مردم تحول در طرح‌های عمرانی شهرداری قزوین است و با توجه به محدودیت منابع اعتباری باید راه برای مشارکت بخش خصوصی در این حوزه و اجرای پروژه‌ها به روش BOT فراهم شود.

با توجه به محدودیت منابع مالی در شهرداری ، ضرورت دارد با بهره‌گیری از تمامی قابلیت‌ها و در راستای پیشبرد اهداف کلانِ‌ شهر از توان بخش خصوصی در سرمایه گذاری پروژه ها استفاده شود و بدون استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران نمی توانیم شاهد تحول عمده‌ای در حوزه عمران شهری باشیم.

وی افزود:هزینه اداره شهرداری بسیار بالاست و بخش اعظم درآمدها نیز صرف پرداخت حقوق کارمندان می شود لذا باید بسترهای ورود بخش خصوصی و مشارکت آنان در شهرداری قزوین فراهم شود.

وی همچنین خواستار توجه به حل مشکل ترافیک در هسته مرکزی شهر و توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی شهر قزوین در بودجه سال آینده شد و گفت:با توجه به‌ اینکه در چند روز گذشته قزوین آلوده ترین شهر کشور بود، بایستی در راستای کاهش آلودگی هوا و ترغیب استفاده شهروندان از سیستم ناوگان حمل ونقل عمومی اقدامات گسترده ای صورت گیرد و در بودجه سال آینده نیز این حوزه قوی تر دیده شود.

چگینی با بیان اهمیت توجه به ناتوانان و معلولان درمحیط های شهری تاکید کرد: انتظار می رفت بودجه ویژه ای برای مناسب سازی پیاده روها و افراد دارای معلولیت در بودجه سال آتی شهرداری قزوین پیش بینی می شد و تنها به شعار وحرف دراین حوزه بسنده نشود.

چگینی همچنین بر لزوم اتمام پروژه های نیمه تمام در سطح شهر تاکید نمود و گفت:یکی ازسیاست ها و اولویت های شورای ششم تکمیل پروژه های نیمه تمام بود و مقرر بود طبق وعده های شهردار قزوین تا پایان امسال این موضوع محقق شود که متاسفانه هنوز شاهد پروژه های ناتمام در شهر قزوین هستیم.

وی تصریح کرد: در بودجه سال جاری برای اجرای ۱۲۸ پروژه بودجه مصوب شده بود که تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است وبایستی شهردار قزوین پاسخگو باشد.

چگینی تاکید کرد : اگر قرار است دفترچه بودجه ۱۴۰۲ هم به سرنوشت دفترچه بودجه ۱۴۰۱ تبدیل شود و فقط پر از طرحها و پروژه های قشنگ باشد و عملا در حوزه عمرانی اتفاق خاصی نیافتد، پس با سال قبل چه تفاوتی داشته و در نتیجه خروجی قابل قبولی نخواهیم داشت.وی همچنین از کم کاری شهرداری در تولید زمین ابراز گلایه نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا