برگزاری اجلاسیه روحانیون آزاده در قزوین

ریال نیوز : اجلاسیه روحانیون آزاده کشور ۲۶ ارديبهشت ماه در قزوین برگزار می شود.

به گزارش ریال نیوز، حجت الاسلام و المسلمین علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین خطبه های پیش از نماز جمعه امروز به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج بیان کرد: در طول تاریخ، سنگر اولی که روحانیت قصد حفاظت از ان را داشت، سنگر دین و سنگر دوم نیز مردم و کمک به مردم بوده است.

وی با اشاره به میزبانی استان قزوین در برگزاری اجلاسیه روحانیون آزاده کشور گفت: ما در آستانه یک اجلاسیه بزرگ در استان هستیم. اجلاسیه روحانین آزاده سراسر کشور به میزبانی استان قزوین ۲۶ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: اولین درسی که روحانیت به ما اموخت پاسداری از دین به عنوان مایه حیات و پایه زندگی جامعه و افراد است که در این راستا علمای دین از نظر اعتقادی و فکری تلاش وافری کردند.

حجت الاسلام معبودی عنوان کرد: برای اینکه دین و گوهر دین در اختیار مردم بماند از شیخ صدوق گرفته تا شیخ مفید هر کدام در زمان خودشان تلاش کردند از مرزهای اسلام پاسداری کنند و اجازه دستبرد بر مبانی دینی به هیچ کسی داده نشد.

وی افزود: همچنین در ثبت و ضبط احادیث اهل بیت(ع) از سوی روحانیت، تلاش بسیاری شد که امت اسلامی به دست غارتگران به غارت نرود و جامعه روحانیت در این زمینه شهدای فروانی تقدیم کرد که سومین شهید این مسیر متعلق به قزوین است. شهید محمد تقی برغانی که مزار مطهرش در نزدیکی امام زاده حسین است.

حجت الاسلام معبودی اضافه کرد: این شهید بزرگوار در مقابل بهاییت ایستاد و مبارزه کرد و در نهایت به دست بهاییت به شهادت رسید و به عنوان شهید ثالث از استان قزوین، تقدیم انقلاب و اسلام شد.

وی در ادامه افزود: اجلاسیه روحانیون آزاده به چند هدف برگزار می گردد. اولا دست ما از عالمان وارسته و روحانیت کوتاه نشود. عالمان وارسته، سنگربانان دیده بان و حامیان اصلی مردم هستند. همچنین برگزاری این اجلاسیه ها و این هفته عقیدتی با این هدف است که علی رغم تلاش دشمنان و تبلیغات سنگین دشمنان که مردم صفشان را از روحانیت جدا کنند اما همچنان مردم در کنار روحانیت باشند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین یادآور شد: هدف دیگر این است که آنچه که جامعه ما به ویژه نیروهای مسلح ما را شکل می دهد عقاید دینی است. اعتقادات نقش اصلی در جامعه ما و سپاه پاسداران و نیروهای مسلح دارد. ما همیشه نیازمند این هستیم از این چشمه های زلال سیراب شویم و دستمان را از این چشمهای معرفت کوتاه نکنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

دکمه بازگشت به بالا