بسکتبالیست های ایرانی به جام‌جهانی رفتند

به گزارش ریال نیوز، آخرین دیدار تیم ملی بسکتبال ایران در مجموع ۶ پنجره انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین امروز یکشنبه در تالار بسکتبال آزادی و برابر تیم استرالیا برگزار شد.

در این دیدار شاگردان مهران شاهین طبع با نتیجه ۸۵ بر ۷۴ حریف خود را شکست دادند. این نتیجه در حالی به دست آمد که ملی پوشان بسکتبال ایران در دیدار رفت برابر استرالیا که در چارچوب پنجره پنجم و در ملبورن برگزار شد متحمل شکست شده بودند. البته تیم ملی استرالیا در دیدار امروز با ترکیبی کاملا متفاوت نسبت به دیدار رفت و در واقع با جوانان خود مقابل ایران قرار گرفت.

نتیجه کامل دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و استرالیا به این شرح است:

* ایران ۸۵ – استرالیا ۷۴
(۲۵ بر ۱۵)، (۱۸ بر ۱۵)، (۲۰ به ۲۲) و (۲۲ بر ۲۲)

تیم ملی بسکتبال ایران با کسب این پیروزی و با توجه به نتایجی که در دیگر دیدارهای همزمان به دست آمد، سهمیه حضور در مسابقات جام جهانی را به دست آورد. این سهمیه در حالی برای بسکتبال ایران قطعی شد که پیش از پنجره ششم مسابقات و با ۷ پیروزی به دست آمده از مجموع ۱۰ دیدار، تیم ملی ایران خود را به جام جهانی و سهمیه آن تا حد زیادی نزدیک کرده بود. نهایی شدن این سهمیه نیازمند کسب یک برد در پنجره ششم بود که امروز در مصاف با استرالیا به دست آمد.

البته پیش از پایان دیدار ایران برابر استرالیا، تیم ملی بسکتبال ژاپن هم در مصاف با قطر به برتری دست یافت و همین نتیجه هم جهانی شدن بسکتبال ایران را قطعی کرد.

تیم ملی بسکتبال ایران در چارچوب پنجره ششم انتخابی جام جهانی، پنجشنبه گذشته در تالار آزادی مقابل ژاپن متحمل شکست شد.

به گزارش مهر، حضور در جام جهانی ۲۰۱۹ چین سومین حضور بسکتبال ایران در ادوار مختلف این رقابت ها است. تیم ملی بسکتبال ایران پیش از این در جام جهانی ٢٠١٠ ترکیه و جام جهانی ٢٠١٤ اسپانیا شرکت داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا