بنیاد برکت به ۱۳۰۰ خانه روستایی زلزله هرمزگان خسارت می دهد

ریال نیوز : بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام به یک‌هزار و ۳۰۰ خانه روستایی آسیب‌دیده در زلزله هرمزگان خسارت پرداخت می‌کند.

به گزارش ریال نیوز ، مدیرعامل بنیاد برکت با اعلام این خبر و با اشاره به بیمه حوادث تمام خانه‌های روستایی استان هرمزگان تاکید کرد: به همه یک‌هزار و ۳۰۰ خانه واحد مسکونی آسیب‌دیده در جریان زلزله اخیر هرمزگان تا سقف یک میلیارد ریال خسارت پرداخت می‌شود.

محمد ترکمانه ادامه داد: این یک‌هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در ۲۴ روستای متاثر از زلزله در استان هرمزگان واقع شده‌اند.

به گفته مدیر عامل بنیاد برکت، میزان خسارت پرداختی برآورد شده به منازل روستایی آسیب‌دیده در هرمزگان بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال است.

ترکمانه با اشاره به بیمه حوادث تمام خانه‌های روستایی استان هرمزگان گفت: اخیراً با انعقاد تفاهم‌نامه میان بیمه برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری هرمزگان ۹۱ هزار خانه در روستاهای سراسر استان تحت پوشش بیمه حوادث و آتش‌سوزی قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: به هر یک از منازل روستایی مشمول این تفاهم‌نامه در صورت وقوع زلزله، سیل و آتش‌سوزی تا سقف یک میلیارد ریال خسارت پرداخت می‌شود.

ترکمانه خاطرنشان کرد: یک میلیارد ریال پرداختی به هر واحد مسکونی شامل ۷۰۰ میلیون ریال برای مرمت و بازسازی و ۳۰۰ میلیون ریال جهت تهیه اثاثیه منزل می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر بیمه حوادث خانه‌های روستایی کشور گفت: یکی از برنامه‌های ویژه بنیاد در مناطق روستایی و کم‌برخوردار کشور توسعه فرهنگ بیمه در این مناطق و ایجاد چتر حمایتی، آرامش و اطمینان خاطر برای روستاییان و محرومین از طریق پوشش بیمه‌ای مناسب در قبال خطرات ناشی از حوادث طبیعی و آتش‌سوزی است.

وی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲ میلیون خانه روستایی تحت پوشش بیمه حوادث شامل آتش‌سوزی، زلزله، انفجار، صاعقه، سیل، طغیان آب رودخانه‌ها، آتشفشان، توفان، تندباد، گردباد و ضایعات ناشی از آب برف و باران قرار گرفته‌اند.

ترکمانه خاطرنشان‌ کرد: تا به امروز خانه‌های روستایی استان‌های مختلف کشور از جمله لرستان، خوزستان، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان کرمان، گیلان، یزد و هرمزگان از حمایت‌های بیمه‌ای بنیاد برکت برخوردار شده‌اند.

مدیرعامل بنیاد برکت در پایان از آمادگی‌ این بنیاد برای بیمه خانه‌های روستایی سراسر کشور خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 11 =

دکمه بازگشت به بالا