بنیاد برکت مدارس مناطق سیل زده را بازسازی می کند

ریال نیوز : مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از بازسازی مدارس آسیب‌دیده و اشتغال‌زایی در مناطق سیل‌زده کشور خبر داد.

به گزارش ریال نیوز، محمد ترکمانه با بیان این مطلب افزود: بنیاد برکت با توجه به گزارش ارائه شده توسط سازمان نوسازی مدارس، نسبت به بازسازی و تعمیر مدارس آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده کشور اقدام می‌کند. بنیاد همچنین ضمن احیای مشاغل آسیب‌دیده در جریان سیل، طرح‌های اشتغال‌زایی جدیدی را در این مناطق اجرا می‌کند.

مدیرعامل بنیاد برکت که از مناطق سیل‌زده بخش بیرم و دهستان درز و سایبان شهرستان لارستان در استان فارس بازدید می‌کرد اظهار داشت: بنیاد برکت بخش قابل توجهی از خسارت افرادی را که در جریان سیل اخیر لوازم خانگی، جهیزیه، دام و یا مزارع کشاورزی‌شان از بین رفته است، جبران می‌کند.

وی تاکید کرد: بنیاد همچنین به صورت خاص و ویژه، جهیزیه آسیب‌دیده یا از بین رفته نوعروسانی را که قرار بوده به خانه بخت بروند، به طور کامل تهیه و تامین خواهد کرد.

ترکمانه از احیای کسب‌وکارهای آسیب‌دیده در جریان سیل اخیر کشور و اشتغال‌زایی در مناطق سیل‌زده خبر داد و گفت: در همین راستا، یک‌هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال در منطق سیل‌زده جنوب استان فارس اجرا می‌شود که ایجاد 3 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را برای مردم این مناطق به دنبال خواهد داشت.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد به صورت فوری و اورژانسی در ساخت سیل‌بندهای مورد نیاز در استان فارس برای جلوگیری از خسارت در صورت وقوع مجدد سیل نیز مشارکت می‌کند.

وی با تاکید بر تامین مخازن آب از سوی بنیاد برکت تصریح کرد: تعداد 50 عدد مخزن آب پنج متر مکعبی در اختیار روستا‌های فاقد مخزن آب شهرستان لارستان قرار می‌گیرد.

ترکمانه خاطرنشان کرد: بنیاد برکت در مرمت و بازسازی راه‌ها و جاده‌های آسیب‌دیده در جریان سیل اخیر در استان فارس نیز مشارکت می‌کند.

گفتنی است، سیل و بارش‌های سیل‌آسای روز‌های 12 و 13دی‌ماه در جنوب فارس 8 هزار و 672 میلیارد ریال خسارت به حوزه زیرساخت‌هاى راه در حوزه استحفاظى لارستـان وارد کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا