بنیاد مسکن سالی ۴۰۰ هزار واحد خانه می سازد

ریال نیوز : رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از واگذاری ساخت ۴۰۰ هزار واحد ذیل طرح یک میلیونی دولت سیزدهم به این بنیاد خبر داد.

به گزارش ریال نیوز ، اکبر نیکزاد ثمرین امروز در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز نخستین روز کاری خود را آغاز کردم، گفت: پیش از ورود به مراسم معارفه بر سر مزار مادرم، شهدا و مرحوم تابش رفتم.

وی افزود: بنیاد مسکن ۲۱ فروردین ۵۸ با فرمان تاریخی حضرت امام آغاز به کار کرد، من بلافاصله پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه وارد بنیاد مسکن شدم. در سخت‌ترین شرایط در زمان دفاع مقدس مشغول بازسازی واحدهای جنگ زده بودیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این نهاد را نعمتی برای جمهوری اسلامی دانست و افزود: بنیاد مسکن یک ریال هزینه جاری بر دوش دولت ندارد و بار سنگین بازسازی ناشی از حوادث طبیعی را نیز به دوش می‌کشد این در حالی است که هم زمان ساخت مسکن و راهسازی برای روستاها را نیز پیگیری می‌کند اما همواره آماده است تا هر حادثه‌ای رخ دهد بلادرنگ وارد حوزه بازسازی شود.

نیکزاد به ساخت و نوسازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد روستایی اشاره کرد و گفت: تاکنون نیمی از خانه‌های روستاهای کشور بازسازی شده اند و اگر اقدام را بنیاد مسکن پیگیری نمی‌کرد اکنون شاهد نبودیم که با زلزله‌های بالای ۵ ریشتر هیچ کشته ای در روستاها نداریم.

وی اجرای برخی از طرح ساخت یک میلیون مسکن دولت سیزدهم از سوی بنیاد مسکن را یادآوری کرد و افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از سالم‌ترین نهادهای کشور است و شورای مرکزی این بنیاد بر عملکرد آن نظارت دارد.

در حاشیه این مراسم نیکزاد با بیان اینکه قرار است از این پس بنیاد مسکن سالانه علاوه بر ۲۰۰ هزار واحد روستایی به دستور وزیر راه و شهرسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکن شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر را هم بسازد، بیان کرد: مجموعاً سالانه ۴۰۰ هزار واحد از طرح ساخت یک میلیون مسکن دولت سیزدهم بر عهده بنیاد مسکن گذاشته شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با وزیر راه و شهرسازی توافق کردیم اگر در شهرهای بالای صد هزار نفر هم شهری نیاز به کمک بنیاد داشت برای ساخت مسکن آن شهرها هم وارد عمل شویم.

وی خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر با همکاران و مدیران استانی بنیاد مسکن موضوع ساخت ۴۰۰ هزار واحد را پیگیری کرده ایم که قرار شد تأمین مصالح، همکاری شهرداری‌ها و همکاری نظام مهندسی برای ساخت این تعداد واحد جذب شود و مشکلی برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر این که در اجرای این ساخت و سازها سلیقه مردم اعمال می‌شود گفت: این ۴۰۰ هزار واحد را هم با محوریت مردم اجرا می‌کنیم. وام ارزان قیمت خواهیم داد، مصالح ساختمانی به وفور در اختیار عاملان فروش قرار می‌گیرد همچنین با شهرداری‌ها بر سر تخفیف صدور پروانه ساختمانی و نظام مهندسی‌ها بر سر تخفیف عرفه های نظام مهندسی توافقاتی داشته ایم.

وی تاکید کرد: قرار شده مسکن محرومان و واحدهای ذیل طرح اقدام ملی مسکن در مجموعه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی گنجانده شود.

نیکزاد درباره تسهیلات ساخت واحدهای مسکونی گفت: مسکن روستایی ۱۰۰ میلیون تومان است که با نرخ سود ۴ درصد و قرض الحسنه با ضمانت سفته زنجیره‌ای به روستاییان پرداخت می‌شود همچنین پیشنهاد داده ایم برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر هم ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله پرداخت شود که در صورت موافقت، اجرای آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا