بهره وری تولید در صدر برنامه های اتاق بازرگانی قرار گیرد

ریال نیوز : استاندار قزوین گفت: بهره وری تولید در تمامی بخش ها از جمله موضوعاتی است که نیازمند ورود جدی اتاق بازرگانی است و این موضوع باید در صدر برنامه های اتاق قرار گیرد.

به گزارش ریال نیوز ، محمدمهدی اعلایی ، استاندار قزوین روز شنبه در نشست با هیئت رئیسه جدید اتاق بازرگانی قزوین اظهار داشت: استان قزوین از حیث اقتصادی در رده های قابل توجه رده بندی استان های کشور قرار دارد. 

وی افزود: یک ویژگی ممتاز که قزوین را نسبت به بقیه استان های اقتصادی کشور ممتاز تر می کند این است که در این استان سرمایه گذاری قابل توجه دولتی و شبه دولتی وجود ندارد و تمامی این ظرفیت باتوجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت گرفته است که این موضوع مسئولیت شما را به عنوان اتاق بازرگانی بیشتر می کند.

اعلایی با بیان اینکه در دوره های قبلی اتاق بازرگانی اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت ها صورت گرفته است، گفت: در فضای پیش رو باید رویکردها به سمت تعالی و توسعه باشد و هم افزایی بیشتری در سطح واحدهای اقتصادی استان با محوریت تمرکز بر مزیت ها، برطرف کردن نقاط ضعف و توجه به سیاست های کلان کشوری اتفاق بیفتد.

استاندار قزوین اضافه کرد: بهره وری در تولید در تمامی بخش ها از جمله موضوعاتی است که نیازمند ورود جدی اتاق بازرگانی است و این موضوع باید در صدر برنامه های اتاق قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: تامین مالی هم که به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های نظام سرمایه گذاری کشور به حساب می آید باید تبدیل به یکی از اولویت های دیگر اتاق شود و اتاق باید بتواند با تسلط بر روش های جدید تامین مالی، اقناع واحدهای تولیدی و با توجه به روش های تامین مالی زنجیره ای، بهره وری را افزایش دهد.

وی افزود: استان قزوین در بسیاری از حوزه ها از جمله صادارت فرآورده های نفتی، شوینده ها، قطعات خودرو، محصولات کشاورزی و غیره در سطح کشور حرف برای گفتن دارد  و با تشکیل حلقه ها و زنجیره ها می تواند وضعیت بهتری را برای خود رقم بزند.

اعلایی گفت: یکی از عمده ترین رسالت های اتاق بازرگانی شناسایی ظرفیت های استان به ویژه در حوزه گردشگری است که به معنای واقعی کلمه مغفول مانده و اتاق می تواند هم با سرمایه گذاری در این حوزه و هم با برگزاری مناسبت های مختلف در استان در این حوزه هم نقش آفرینی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 14 =

دکمه بازگشت به بالا