بورس بازان بخوانند

به گزارش ریال نیوز:ضمن اینکه شاخص هم وزن نیز همانند شاخص کل با رشد منفی روبه‌رو شد و به ۴۲۷ هزار ۹۵۸ واحد رسید.

بر همین اساس یک تحلیلگر بازار سرمایه، تاکید کرد که بورس شفافترین و سالم‌ترین شیوه سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود که اگر سرمایه‌گذاری در آن با رعایت قوانین و شاخصه‌های مشخص شده انجام شود، هیچ سرمایه‌گذاری در آن متضرر نخواهد شد.

مسعود میرحسینی در پاسخ به این سئوال که بورس در مقایسه با سایر بازارهای موازی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ ضمن تاکید بر اینکه بازار بورس تنها بازاری است که دست هیچکس در جیب دیگری نیست، گفت: اعتقاد راسخ دارم که در کشور ما، شفافتر و سالمتر از بازار بورس، وجود ندارد.

آینده بورس چگونه است؟

میرحسینی، تصمیمات اشتباه سازمان بورس را هم در تبدیل اصلاح ذاتی به یک ریزش در بازار سرمایه، موثر دانست و گفت: تصمیماتی نظیر ۲ زمانه کردن بازار یا اقداماتی که برای مقابله با خرابی هسته بورس انجام شد و مباحث دیگری که به تصمیمات سازمانی باز می‌گردد در سرانجام امروز بورس تاثیر داشته است.

این کارشناس مسائل بانکی و بازار سرمایه، ضمن تاکید براینکه نگاه به بورس، هیچ زمانی و در هیچ نقطه‌ای از جهان، کوتاه مدت نبوده است، گفت: متاسفانه به واسطه رشد وحشتناکی که از طی چند ماه ابتدای امسال در بورس شاهد بودیم و منجر به رشد حدود ۱۵۰ درصدی شاخص شد، توهمی را در تریدرها و افرادیکه تازه وارد بورس شده بودند ایجاد کرد که طی مدتی بین یک روز تا یکماه باید به سودهای چندصد درصدی دست یافت.

میرحسینی گفت: در بازار سرمایه زمانیکه ما صحبت از کوتاه مدت می‌کنیم منظور حداقل ۵ تا ۶ ماه زمان است، دید میان مدت یعنی حداقل زمانه یکساله و دید بلندمدت بیش از یک و نیم تا ۲ سال را شامل می‌شود؛ حال آنکه توهم ایجاد شده به دلیل رشد شدید و وحشتناک شاخص، باعث تغییر در این تعریف ها شد و افراد کوتاه مدت را یکی دو روزه، میان مدت را یکی دو هفته و بلند مدت را یکی دوماهه تعبیر کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا