بورس در ابتدای ۱۴۰۰ رکورد زد

به گزارش ریال نیوز، بورس در کل هفته افت کرد و نقشه بازار با معدود نمادهای سبز هفته را تمام کرد و این گونه به جز نخستین روز کاری بورس در سال جدید که شاخص کل مثبت بود، بورس در سال جدید هنوز هیچ روز سبزپوشی را ندیده است. یکی از دلایل منفی بودن بازار مذاکرات برجام است و ابهاماتی که در این باره وجود دارد، سهم زیادی در افت شاخص دارد.

در این هفته دو رکورد در بورس شکسته شد. رکورد اول مربوط به شکست رکورد ۵ ساله حجم و ارزش معامله اوراق با درآمد ثابت بود که روز دوشنبه ۹۰ درصد از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص داد. روز چهارشنبه نیز با توجه به این که ارزش معاملات خرد به ۱۵۷۰ میلیارد تومان رسید، رکورد کمترین سطح معاملات از دی ماه سال ۹۸ شکست.

نخستین روز کاری شاخص بیش از ۱۱هزار واحد افت داشت و در پایان معاملات رقم یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد را تجربه کرد.

همچنین شاخص هم‌وزن با هزار و ۵۳۴ واحد کاهش به ۴۴۱ هزار و ۱۱۴ واحد و شاخص قیمت هم‌وزن با ۹۹۹ واحد افت به ۲۸۷ هزار و ۳۸۸ واحد رسیدند. شاخص بازار اول ۹ هزار و ۴۱۲ واحد و شاخص بازار دوم ۲۰ هزار و ۴۸۶ واحد کاهش داشتند.

شاخص فرابورس هم در این روز بیش از ۱۱۹ واحد کاهش داشت و به ۱۸ هزار و سه واحد رسید.

در این روز بیش از یک میلیارد و ۸۰۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۲ هزار و ۹۵۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

افت ۱۳ هزار واحدی

بورس دردومین روز هفته شاخص کل ۱۳ هزار واحد دیگر عقب نشینی و در پایان معاملات روی عدد یک میلیون و ۲۶۹ هزار واحد جا خوش کرد.

شاخص کل هم‌وزن در این روز تحت تاثیر داد و ستدها، ‌هزار و ۲۰۳ واحد کاهش داشت و به رقم ۴۳۹ هزار و ۹۱۶ واحد رسید.

در این روز شاخص بازار اول ۱۱ هزار و ۳۰ واحد و شاخص بازار دوم هم با ۲۲ هزار و ۹۳۸ واحد کاهش مواجه شدند.

شاخص فرابورس هم  بیش از ۹۵ واحد کاهش داشت و به ۱۷ هزار و ۹۰۷ واحد رسید.

براساس آمار در این روز بیش از یک میلیارد و ۳۶۴ معامله به ارزش ۱۸ هزار و ۶۹ میلیارد ریال انجام شد.

شاخص همچنان بر مدار منفی

با وجودی که شاخص از اول هفته بر مدار منفی بود، دوشنبه هم شاخص کل در بازار سرمایه ۶ هزار و ۷۳۳ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۲۶۲ هزار واحد رسید.

همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۹۴۵ واحد کاهش به ۴۳۸ هزار و ۹۷۴ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۶۱۶ واحد افت به ۲۸۵ هزار و ۹۹۴ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول هفت هزار و ۴۵۱ واحد و شاخص بازار دوم چهار هزار و ۸۹۶ واحد کاهش داشتند.

در این روز  شاخص فرابورس با افت بیش از ۱۲ واحد روی عدد ۱۷ هزار و ۹۱۹ واحد به کار خود پایان داد.

براساس معاملات دوشنبه، بیش از چهار میلیارد و ۱۴۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۱ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در باغ سبز شاخص

با وجودی که در ساعات اولیه معالات شاخص با رشد همراه شده بود و این انتظار در بازار به وجود آمده بود اما در پایان معاملات، شاخص کل بازار سرمایه هزار و ۹۳۴ واحد افت داشت و به رقم یک میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید.

شاخص هم‌وزن هم در این روز با ۶۰۶ واحد کاهش به ۴۳۸ هزار و ۳۷۰ واحد و شاخص قیمت هم‌وزن با ۳۹۵ واحد افت به ۲۸۵ هزار و ۶۰۰ واحد رسیدند.

در این روز شاخص بازار اول ۲ هزار و ۴۸۲ واحد و شاخص بازار دوم ۲۳۱ واحد افت کردند.

براساس معاملات در این روز بیش از سه میلیارد و ۵۳۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۵ هزار و ۸۱۳ میلیارد ریال معامله شد.

در این روز شاخص فرابورس نیز بیش از سه واحد کاهش داشت و به عدد ۱۷ هزار و ۹۱۶ واحد رسید.

براساس آمار معامله گران بیش از سه میلیارد و ۵۳۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۵ هزار و ۸۱۳ میلیارد را خرید و فروش کردند.

افت ۱۰ هزار واحدی شاخص

شاخص کل آخرین روز هفته را با ۱۰ ‌هزار و ۸۸۸ واحد به پایان برد و به رقم یک میلیون و ۲۴۹ هزار واحد رسید.

همچنین شاخص کل هم‌وزن هم با یک‌هزار و ۲۵۶ واحد کاهش به ۴۳۷ هزار و ۱۱۵ واحد رسید.شاخص بازار اول ۸ هزار و ۳۰۵ واحد و شاخص بازار دوم ۲۰ هزار و ۸۴۸ واحد کاهش داشتند.

شاخص فرابورس نیز حدود هشت واحد افزایش داشت و وارد کانال ۱۷ هزار و ۹۲۴ شد.

در معاملات این روز بیش از یک میلیارد و ۸۷۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۱ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا