بپذیریم وسلین باید برود!

ریال نیوز : تیم ملی هندبال مردان ایران در رقابت‌های هندبال انتخابی المپیک نیز ناکام ماند.

به گزارش ریال نیوز ، رقابت‌های هندبال انتخابی المپیک پاریس ۲۰۲۴ در قاره کهن به میزبانی کشور قطر در حال برگزاری است. تیم ملی هندبال مردان ایران بعد از ناکامی در بازی‌های آسیایی هانگژو بار دیگر با هدایت وسلین ویوویچ مربی ۶۲ ساله مونته نگرویی راهی رقابت‌های انتخابی المپیک شد.

سربازان ایران در بازی‌های آسیایی فقط یک برد مقابل مغولستان به دست آوردند و در مصاف با تیم‌های ژاپن،بحرین و کویت تن به شکست دادند.

مردان هندبالیست ایران در انتخابی المپیک با تیم‌های ژاپن،بحرین،کویت و قزاقستان همگروه شد‌ند.

ملی پوشان کشورمان در گام نخست با حساب ۲۵ بر ۲۰ مغلوب ژاپن شدند سپس در بازی دوم ۲۹ بر ۲۸ کویت را از پیش رو برداشتند، آن‌ها در گام سوم در یک دیدار آسان قزاقستان را ۴۲ بر ۲۰ شکست دادند. آن‌ها در آخرین بازی مرحله گروهی برای صعود به مصاف بحرین نایب قهرمان آسیا رفت که با حساب ۲۸ بر ۲۴ بازی را به حریف واگذار کردند و نتوانست به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات انتخابی المپیک صعود کند.

تیم ملی هندبال کشورمان که در بازی‌های اسیایی و انتخابی المپیک از حضور چند بازیکن باتجربه همچون مجتبی حیدرپور، محمد سیاووشی، افشین صادقی و بازیکنان جوان و کم تجربه بهره‌مند بود با این ناکامی دومین وداع تلخ خود را با مدال در سال ۱۴۰۲ کسب کرد.

کسب مدال برنز بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به میزبانی ترکیه تنها مدال کسب شده وسلین با تیم ملی برای ایران بود. او پیش از این توانست در مسابقات قهرمانی جهان با شکست شیلی برای اولین بار به دور دوم ( مرحله اصلی) این مسابقات صعود کند‌.

وسلین ویوویچ سرمربی تیم ملی کشورمان که در جام‌باشگاه‌های آسیا هدایت طلایی پوشان سپاهان را برعهده داشت در این رقابت‌ها علی رغم هزینه بسیار و شرایط میزبانی نتوانست بر روی سکو قرار بگیرد پس از این بازی‌ها مدیران سپاهان هدایت تیم هندبال این باشگاه را به مربی اصفهانی دادند تا در لیگ سی وششم با شهداد مرتجی در لیگ برتر حاضر شوند‌.

وسلین با فدراسیون هندبال هنوز قرارداد دارد اما وقت آن‌رسیده که فدراسیون نیز همچون سپاهان خداحافظی کند مربی که به گفته اهالی هندبال و کارشناسان بزرگ این خانواده برای هندبال ایران آورده‌ای نداشته است و در دو رویداد اخیر ناکام مانده و باید دید پس از این بازی‌های فدراسیون چه تصمیم خواهد گرفت.

البته که بعد از بازی‌های آسیایی و قبل از اعزام به رقابت‌های انتخابی المپیک وسلین ویوویچ در مصاحبه‌ای از هندبال ایران درخواست مهلت چهار ساله داشته و او می‌گوید با داشتن برنامه بلند مدت می‌توان در آسیا موفق شد و باتیم‌های همچون قطر، بحرین وکره جنوبی رقابت کرد‌‌.

اما آنچه حقیقت است بپذیریم وسلین باید برود و زمان آن رسیده تا فدراسیون با تشکیل اتاق فکر و همفکری با بزرگانی چون حسن پروانه،محسن اخگر و مربیان بزرگ داخلی همچون کیوان صادقی، محسن طاهری، عزت رزمگر و‌‌‌… چاره‌ اندیشی کند تا هدایت تیم ملی بار دیگر به یکی از مربیان داخلی برسد.

مربیانی که ثابت کردند و در میادین بین‌المللی مختلف نشان دادند با بضاعت کم میتوانند نتایج بسیار بهتر از مربیان خارجی برای تیم ملی در مسابقات کسب کنند.

گفتنی است؛ تیم ملی هندبال کشورمان در گام آخر مسابقات انتخابی المپیک برای کسب جایگاه پنجم و ششم به مصاف تیم ملی عربستان خواهد رفت.

گزارش : صمد خزایی( روزنامه‌نگار)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا