مهمترین اولویت های ” مک کارتی ” اعلام شد

ریال نیوز : رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا تأکید کرد که مهمترین اولویت کاری‌اش، پایین‌آوردن قیمت‌ها و جلوگیری از هزینه‌های بیهوده در واشنگتن است.

به گزارش اسپوتنیک، کوین مک کارتی، رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد مهمترین اولویت کاری‌اش، پایین‌آوردن قیمت‌ها و خوشحال‌کردن خانواده‌های آمریکایی‌ست.

وی دراین‌باره گفت: هیچ چیزی مهمتر از تواناکردن خانواده‌های آمریکایی برای زندگی و لذت‌بردن از زندگی که شایسته آن هستند، نیست. و به همین دلیل ما متعهد به توقف هزینه‌های بیهوده در واشنگتن، کاهش قیمت‌های مواد غذایی، بنزین، خودروها، و مسکن و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، و توقف افزایش بدهی‌های ملی هستیم.

مک‌کارتی همچنین از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا «تشکر و قدردانی ویژه» کرد، چون به گفته مک‌کارتی «ترامپ از آغاز فرایند رأی‌گیری تا پایان آن با من در تماس بود، هیچ کس نمی‌تواند در تأثیر ترامپ در انتخاب من، شک داشته باشد، او از آغاز تا گرفتن آرای نهایی به من کمک کرد.»

مجلس نمایندگان آمریکا سرانجام پس از ۴ روز و ۱۵ دور رأی‌گیری، ساعاتی پیش، کوین مک‌کارتی جمهوری‌خواه را به عنوان رئیس این مجلس انتخاب کرد. به نوشته اسپوتنیک، نمایندگان جمهوری‌خواه علی‌رغم داشتن اکثریت در مجلس نمایندگان نتوانستند به راحتی رئیس این مجلس را انتخاب کنند؛ این شرایط منعکس‌کننده میزان اختلاف‌ها و افتراق‌های در حزب جمهوری‌خواه است.

مک‌کارتی با کسب ۲۱۶ رأی از ۴۲۸ رأی مأخوذه، به ریاست مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شد و رقیب او «حکیم جفریز»، رهبر اقلیت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان ۲۰۲ رأی کسب کرد.

مک‌کارتی، رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان که بالاترین شانس به‌عهده‌گرفتن ریاست این مجلس را داشت، در چهارده دور رأی‌گیری نتوانسته بود حد نصاب لازم را به دست بیاورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا