بیانیه پایانی سران «بریکس» صادر شد

ریال نیوز : در بیانیه پایانی نشست اضطراری سران «بریکس» آمده است: خشونت علیه فلسطینی‌ها را محکوم می‌کنیم؛ آتش‌بس در غزه باید برقرار شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نشست اضطراری سران کشورهای عضو «بریکس» در خصوص ادامه جنایت های اشغالگران قدس علیه مردم مظلوم غزه با صدور بیانیه پایانی به کار خود پایان داد.

در بیانیه پایانی نشست اضطراری سران «بریکس» آمده است: سران «بریکس» تعهد خود را به حل مسالمت آمیز درگیری ها از طریق گفتگو ابراز کردند و از حل و فصل مسالمت آمیز بحران ها نیز حمایت کردند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می کند: سران بریکس نسبت به تشدید خشونت ها و وخامت جدی اوضاع در خاورمیانه (غرب آسیا) ابراز نگرانی کردند. سران بریکس خواستار برقراری آتش بس فوری و طولانی مدت بشردوستانه برای پایان دادن به درگیری ها در خاورمیانه (غرب آسیا) شدند. سران کشورهای عضو، نسبت به تشدید خشونت ها در غزه و وضعیت وخیم انسانی در منطقه ابراز نگرانی کردند.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: سران بریکس خواستار آزادی فوری و ایمن اسرا (اسرای صهیونیست نزد حماس) در نوار غزه شدند. سران، اقدامات خشن علیه فلسطینی ها از جمله اقدامات تحریک آمیز را محکوم کردند.

بیانیه پایانی نشست امروز اضافه می کند: سران بریکس از تلاش ها برای پایان فوری درگیری ها در نوار غزه، محافظت از غیرنظامیان و ارسال کمک‌ های بشردوستانه به نوار غزه حمایت کردند. سران، بر تعهد خود به این اصل تاکید کردند که صلح در خاورمیانه باید مطابق با قوانین بین المللی محقق شود. آنها از همه کسانی که بر طرف های درگیری نفوذ دارند خواسته اند تا از نفوذ خود برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش ها استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا