تاکید گروه ۷ بر محاکمه پوتين

ریال نیوز : گروه کشورهای هفت ضمن اعلام آمادگی خود برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه در صورت نیاز، از کشورهای تولیدکننده نفت و گاز خواست مسؤولانه رفتار کرده و عرضه را افزایش دهند.

به گزارش سایت النشره، گروه کشورهای هفت در بیانیه‌ای با اشاره به آمادگی خود برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه در صورت نیاز، اعلام کرد: ما به روسیه درباره عواقب هرگونه استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی، شیمیایی و یا هسته‌ای هشدار می‌دهیم.

این گروه در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: هر کاری که ممکن است برای محاکمه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و حامیانش انجام خواهیم داد.

همچنین این گروه از کشورهای تولیدکننده نفت و گاز خواست مسؤولانه عمل کرده و عرضه را افزایش دهند.

کشورهای عضو گروه هفت همچنین در این بیانیه بر اجرای تحریم‌های اقتصادی و مالی اعمال شده علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین پافشاری کرده و اعلام کردند: با دیگر کشورها برای اعمال تحریم‌هایی مشابه علیه روسیه و ممانعت از اقداماتی با هدف کاهش اثرات تحریم‌های فعلی همکاری‌های جدی خواهیم داشت.

در ادامه این بیانیه اعلام شد: یک گروه برای نظارت بر اجرای کامل تحریم‌ها از جمله رصد معاملات طلا در بانک مرکزی روسیه ایجاد خواهد شد.

همچنین طبق این بیانیه، سران گروه هفت ضمن محکومیت شدید حملات روسیه علیه مراکز خدمات عمومی و زیرساخت‌های شهری اوکراین، از روسیه خواستند تمامی نیروها و تجهیزات نظامی خود را از کل خاک اوکراین خارج کرده و گذرگاه‌های امنی را برای خروج غیرنظامیان از مناطق درگیری‌های مسلحانه ایجاد کند.

در حال حاضر تحریم‌های اقتصادی شدیدی از سوی غرب علیه روسیه اعمال شده و سیستم بانکی این کشور را هدف گرفته است. همچنین تحریم‌های دیگری نیز علیه سایر بخش‌های روسیه با هدف تحت فشار گذاشتن این کشور برای توقف عملیات نظامی‌اش علیه اوکراین اعمال شده‌اند. علاوه بر همه این تحریم‌ها، بیشتر کشورهای اروپایی نیز حریم هوایی خود را به روی شرکت‌های هواپیمایی روسیه بسته‌اند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا