تحصیل دانش‌آموزان سیستانی در 175 مدرسه برکت

ریال نیوز : تعداد مدارس برکت ستاد اجرایی فرمان امام در استان سیستان و بلوچستان به 175 مدرسه رسید.

به گزارش ریال نیوز ، به گفته معاون عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت، این بنیاد ساخت 175 مدرسه با 771 کلاس درس را در استان سیستان و بلوچستان در دستور کار دارد که تاکنون 132 مدرسه را به بهره‌برداری رسانده است.
محمد مهجوری در تشریح اقدامات مدرسه‌سازی بنیاد برکت در سیستان و بلوچستان گفت: تا به امروز 132 مدرسه برکت با 548 کلاس درس در مناطق محروم روستایی و مرزی استان به بهره‌برداری رسیده و تقدیم دانش‌آموزان این مناطق شده است.
وی افزود: بنیاد برکت نسبت به ساخت 43 مدرسه دیگر در سیستان و بلوچستان متعهد است که با بهره‌برداری از این مدارس، مجموع تعداد مدارس برکت در این استان به 175 مدرسه با 771 کلاس درس خواهد رسید.
به گفته معاون عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت، این بنیاد برای ساخت مدارس برکت در استان سیستان و بلوچستان 802 میلیارد ریال بودجه اختصاص داده است.
مهجوری تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان با 175 مدرسه، پس از استان خوزستان، بیشترین سهم را از پروژه‌های عمرانی بنیاد برکت در حوزه مدرسه‌سازی داراست.
وی با اشاره به فعالیت‌های گسترده بنیاد برکت در حوزه ساخت مدارس تاکید کرد: مدرسه‌سازی بر اساس تاکید مقام معظم رهبری بر ارتقای عدالت آموزشی در مناطق محروم یکی از بنیادی‌ترین و ماندگارترین اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق محروم است که از طریق بنیاد برکت دنبال می‌شود.
معاون عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت ادامه داد: بنیاد با راه‌اندازی نهضت مدرسه‌سازی در مناطق محروم و کم‌ برخوردار کشور، تا به امروز یک‌هزار و 530 مدرسه را با 8 هزار کلاس درس به بهره‌برداری رسانده و تقدیم دانش‌آموزان این مناطق کرده است.
مهجوری خاطرنشان کرد: مدارس برکت در مناطق محروم مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور و با رعایت آخرین استانداردهای روز دنیا، الزامات آموزشی، ضوابط فنی و زیربنایی ساخته می‌شود.
گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام 18 هزار و 49 طرح را با حجم سرمایه‌گذاری 17 هزار و 356 میلیارد ریال در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات در مناطق محروم و کم برخوردار استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − سه =

دکمه بازگشت به بالا