تشریح جزئیات نمایشگاه «رصتا»

ریال نیوز : رئیس سازمان ساترا جزئیات دومین نمایشگاه «رصتا» را تشریح کرد .

به گزارش ریال نیوز ، سعید مقیسه گفت: دومین نمایشگاه «رصتا» از دهم تا سیزدهم دی ماه در مصلای امام خمینی با حضور سکوهای دارای مجوز، شرکت‌های مرتبط و بخش‌های مرتبط با صداوسیما برگزار می‌شود.

مقیسه ایجاد هم‌گرایی و هم‌افزایی بین فعالان حوزه سکوهای مجازی را از مهمتریناهدافایننمایشگاهبرشمرد و افزود : حمایت مادی و معنوی از رسانه های صوت و تصویر فراگیر، ایجاد فرصت برای توسعه رسانه ها، برقراری ارتباط مخاطبان با مسئولان حوزه سکوهای خانگی، دریافت پیشنهادها و انتقادهای مخاطبان از دیگر اهداف ما در این نمایشگاه است.

وی همچنین انتقال تجربه بین خود سکوها ، اطلاع رسانی از آخرین دستاوردهای حوزه رسانه ، جریان سازی برای تولید محتوای سالم و ایمن برای داشتن فضای مجازی سالم تر، فضای رقابتی سالم بین توزیع کنندگان خدمات در این حوزه و آشنایی افکار عمومی به حقوق خود به عنوان کاربر و خانواده ها را از جمله محورهای این نمایشگاه عنوان کرد.

رئیس ساترا اضافه کرد: از بین ۴۲۳ سکو تعدادی حایز شرایط شرکت در نمایشگاه نیستند چون باید فعالیت به گونه باشد که امکانش را داشته باشند اما تعداد ۱۳۵ سکو و شرکت هایی که به صنایع مرتبط وابسته هستند، حضور دارند. علاوه بر اینها، برخی از معاونت ها و شرکت های وابسته به صداوسیما و همچنین واحدهای مختلف ساترا نیز در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

مقیسه یادآور شد: در کنار بازدید از این غرفه‌ها، رویدادهایی هم برگزار می شود. برنامه های جانبی مختلفی هم داریم. همچنین نشست های تخصصی خواهیم داشت که از مباحث مربوط به افق تحول تا دیگر مباحث تخصصی را در بر می‌گیرد. کارگاه های آموزشی از دیگر بخش های نمایشگاه خواهد بود. برنامه های مجمع «رصتا» و گفت‌وگوهای صنفی را هم خواهیم داشت که شروع به کار این مجمع در نمایشگاه سال گذشته بود.

وی با اشاره به دیگر جزییات این نمایشگاه و راه اندازی یک جشنواره عنوان کرد: مرکز خدمات رسانه افتتاح می شود که محلی برای خدمات به بیش از ۴۰۰ سکو و رسانه دارای مجوز است. همزمان با نمایشگاه جشنواره ای داریم با عنوان جشنواره «رصتا» که امسال باتوجه شاخص محتوایی، فنی و جانبی برگزیده هایی معرفی می شوند. در جشنواره «رصتا» آثاری که برای گرفتن مجوز تولید و انتشار، فرایند لازم را طی کرده اند برای بهترین اثر از نظر شاخص های سلامت محتوا انتخاب می شوند. همچنین سکویی که بهترین تعامل با مخاطب و تنوع را دارد، سکویی که خدمات فنی بهتری ارایه می دهد و بالاترین امنیت را دارد نیز انتخاب می شود. برگزیده بعدی بهترین سکویی است که دارای شاخصی برای اعمال کنترل والدین و رده بندی سنی باشد.

مقیسه درباره حضور پلتفرم‌های اصلی در نمایشگاه عنوان کرد: تعامل برقرار است و از تعداد غرفه‌ها و سکوها مشخص است که تعداد بالایی در نمایشگاه حضور دارند. وقتی می‌گوییم سکوهای اصلی یک حرف مبهم است چون از نظر تعداد محتوا عده‌ای اصلی و از نظر مخاطبان و کاربران عده دیگری اصلی هستند. همچنین از نظر میزان استفاده از رسانه و از نظر میزان پهنای باند نیز عده دیگری اصلی محسوب می‌شوند.

رئیس ساترا تصریح کرد: حتی از نظر تولید محتوا عده ای از رسانه ها راهبردشان تامین است اما اصلی هستند. با این حال اگر بخواهم نام ببرم نماوا و فیلم نت و تماشاخونه حضور دارند ‌و فیلیمو تا الان ثبت نام نکرده است.

مقیسه در بخشی دیگر درباره آیین نامه تخلفات نسبت به پلتفرم ها بیان کرد: احساس خلا در مقررات نمی کنیم. ساترا هم در آیین نامه و هم مقررات پیش رو است. در مقرراتی که شامل رده بندی سنی، در زمینه هوش مصنوعی و یا برخی حوزه های دیگر می شود ساترا پیشرو بوده است. اتفاقا تکثر مقررات باعث شده عده ای برای آموختنش دچار سردرگمی شوند. آیین‌نامه تخلفات اتفاقا برقرار و مشخص است و در نمایشگاه هم معاونت تبیین مقررات ساترا حضور دارد.

وی در پایان بیان کرد: امیدوارم این نمایشگاه آثار بهتری از دوره قبل داشته باشد و جشنواره «رصتا» با موفقیت برگزار شود.

گفتنی است ؛ نشست خبری دومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران «رصتا» با حضور سعید مقیسه رئیس ساترا، صادق افراسیابی معاون امور کاربران و تنظیم گری اجتماعی در محل سازمان ساترا برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + دو =

دکمه بازگشت به بالا