برگزاری نشست ویژه انجمن ادبی ایران

ریال نیوز : نشست ویژه انجمن ادبی ایران به ریاست پروفسور سید حسن امین برگزار شد.

به گزارش ریال نیوز. انجمن ادبی ایران به ریاست پروفسور حسن امین و مجری گری دکتر پریوش ابراهیمی، روز دوشنبه دهم اردیبهشت ۱۴۰۳ برنامه ویژه ای در دفتر دایره المعارف ایرانشناسی برگزار کرد.

در این مراسم بیش از دوازده تن  از نویسندگان، ادیبان و شاعران اجرای برنامه داشتند و از کتاب نادره ها آخرین اثر شاعره معاصر عشرت بنی هاشمی رونمایی شد. کتاب نادره ها شامل اشعاری است که این شاعر در قدر دانی و تجلیل خدمتگزاران علم و فرهنگ و هنر در ایران و جهان ساخته اند.

پروفسور امین در سخنرانی اختتامیه خود در این مراسم گفت: همه ما ایرانیان، ایران را دوست داریم و به تاریخ و فرهنگ غنی ایران زمین می بالیم. اما باید بدانیم که ایران ظرفی است که مظروف آن هموطنان ما یعنی دیگر ایرانیان اند: اشخاص متفاوتی که با همه اختلاف نظرها و اختلاف عقیده ها و گرایش های متفاوت قومی. زبانی و مذهبی در یک نظام آرمانی دموکراتیک شهروندان صاحب حقوق و تکالیف برابر یکدیگر اند. ما باید حقوق  همه هموطنان خودمان را رعایت کنیم و نمی توانیم ادعای ایران دوستی کنیم، اما ایرانیانی را که با ما هم عقیده نیستند. شهروند مساوی و صاحب حق ندانیم.  هیچ کدام ما کامل و بی نقص نیستیم، باید به  فکر توسعه فرهنگ دموکراسی و مردم سالاری باشیم و مدارا و حق شناسی و حدشناسی را از خودمان شروع کنیم. هر کار خوب را و هر اثر فرهنگی، ادبی و هنری را قدر بدانیم، معرفی و ترویج کنیم و هر حرکت نادرست را نقد کنیم.

به همین مناسبت، انجمن ادبی ایران مراسم رونمایی کتاب برگزار کرده و بنیاد جهانی سبز منش هم به مهربانو بنی هاشمی لوح تقدیری را از طرف دکتر بسم الله شریفی به ایشان اهدا می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا