تشکیل میز صنعت نیروگاهی در بورس

ریال نیوز : ولی اله جعفری با بیان این که ارزش بازار شرکت های تولید کننده برق در بازار سرمایه حدودا مبلغ ۶۰۵ هزار میلیارد ریال است، از آخرین اقدامات سازمان در خصوص برگزاری میز صنعت نیروگاهی (شرکت‌های تولید کننده برق) جهت بررسی مشکلات و چالش های این صنعت خبر داد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از (سنا)، ولی اله جعفری، رییس اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی و غذایی سازمان بورس در این رابطه توضیح داد: بر اساس قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران، یکی از وظایف سازمان بورس، اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات به منظور حمایت از حقوق و منافع سرمایه گذاران در بازار سرمایه است؛ در این مسیر سازمان بورس و اوراق بهادار تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا نیازها و خواسته های به حق صاحبان صنایع فعال در بازار سرمایه را به مسئولان ذیربط در هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی منتقل کند و تسهیل امور و رفع موانع توسعه شرکت ها را تا حصول نتیجه و هموار کردن فرآیند کسب و کارهای تولیدی در کشور پیگیری کند.

وی افزود: در جلسه میز صنعت نیروگاهی که بیست و سوم خرداد ماه به میزبانی سازمان بورس و اوراق بهادار و به صورت آنلاین برگزار شد، دکتر محمدعلی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیران شرکت های بورس تهران، فرابورس و بورس انرژی و همچنین دبیر کل سندیکای شرکت های تولید کننده برق و تعدادی از مدیران عامل شرکت های نیروگاهی فعال در بازار سرمایه به بررسی مشکلات و چالش های اصلی و فراگیر صنعت نیروگاهی پرداختند.

جعفری با بیان اینکه برق، نقش مهمی در توسعه صنایع و کسب و کارها (علاوه بر تامین رفاه برای عموم مردم) دارد، ادامه داد در حال حاضر ۱۰ شرکت تولید کننده نیروی برق نزد این سازمان به ثبت رسیده اند که سهام ۸ شرکت در فرابورس ایران و سهام ۲ شرکت در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده‌ است. ارزش بازار شرکت های تولید کننده برق در بازار سرمایه حدودا مبلغ ۶۰۵ هزار میلیارد ریال است.

وی در خاتمه یادآور شد: با بررسی مشکلات عنوان شده توسط شرکت های نیروگاهی، عمده مشکلات شرکت های فعال در این صنعت، مطالبات سنواتی از وزارت محترم نیرو، مشکلات شرکت ها در بازپرداخت تسهیلات ارزی اخذ شده از محل صندوق توسعه ملی و عدم اعطای مجوز صادرات برق به نیروگاه‌ها است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا