گسترش همکاری ایران و تاجیکستان در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای

ریال نیوز : غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با عبدالغفار رحمان زاده، معاون اول وزیر وزارت محنت، مهاجرت و شغل اهالی جمهوری تا جیکستان طی نشست ویدیو کنفرانسی راهکارهای  گسترش همکاری دو جانبه در حوزه مهارت آموزی را بررسی کردند.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با حضور حسینی نیا، معاون وزیر و رئیس سازمان، شهریور، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت، شاه پسند، معاون آموزش و محمدتقی صابری، سفیر کشورمان در جمهوری تاجیکستان، نشست مشترک با هیأت تاجیکستانی 18 بهمن سال جاری برگزار شد.

در آغاز این نشست، حسینی نیا، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به مشترکات تاریخی و فرهنگی دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه همکاری های مشترک در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای استقبال  و حمایت می کند.

وی ادامه داد؛ به دنبال سفر ریاست محترم جمهور به کشور تاجیکستان و امضای یادداشت تفاهم همکاری های مشترک میان دو کشور، سازمان آموزش فنی وحرفه ای آماده است در زمینه تبادل مربیان و کارآموزان، برگزاری مسابقات مهارتی مشترک بین دو کشور، برگزاری آزمون های الکترونیکی، اجرای طرح های پژوهشی، تولید محتوای آموزشی و تدوین استاندارهای آموزشی با جمهوری تاجیکستان همکاری کند.

حسینی نیا با اعلام این که پیش نویس یادداشت تفاهم همکاری آموزشی برای طرف تاجیکستانی ارسال شده است اظهار امیدواری کرد هر چه سریعتر این سند نهایی و در تهران یا دوشنبه به امضای طرفین برسد. وی افزود»: امضای این سند می‌تواند در توسعه دیپلماسی مهارت دو کشور بسیار موثر باشد.

بنابراین گزارش، در ادامه این نشست علی حسین شهریور، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان به یادداشت تفاهم همکاری بین وزارت محنت مهاجرت و شغل اهالی جمهوری تا جیکستان و وزارت  تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران  که در شهریور ماه سالجاری در دوشنبه امضاء شده است اشاره کرد و بیان داشت: این نشست با هدف گفتگو و بررسی برنامه اقدام مشترک سند مذکور برگزار شده است.

وی در ادامه به تبیین بندهای پیش نویس برنامه اقدام مشترک سه ساله دو کشور طی سالهای 2022 تا 2024 میلادی در زمینه «مهارت آموزی» پرداخت. آموزش پیوسته و مستمر منتج به اشتغال ، برگزاری دوره های مهارتی برای تربیت مربیان حرفه ای در دو کشور، از سوی دو کشور، تبادل تجربه در زمینه نیازسنجی بازار کار ، تبادل تجربه و بازآموزی شاغلان و تربیت متخصصان در زمینه صنایع پیشرفته و صنایع دستی ، تبادل تجربیات در خصوص ارائه خدمات و آموزش به افراد جویای کار ، همکاری در زمینه پژوهش، برگزاری مسابقات دوستانه مهارتی بین دو کشور ، تهیه چارچوب صلاحیت حرفه ای، تدوین کتاب های درسی و استانداردهای آموزشی، برگزاری نشست های مشترک کارشناسی با هدف تبادل تجربیات بین دو کشور در زمینه مهارت آموزی از جمله برنامه های مشترک بود که مورد تایید طرفین قرار گرفت.

معاون اول وزیر محنت، مهاجرت و شغل اهالی جمهوری از حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دعوت نمود تا در سفر به تاجیکستان ضمن گفتگو پیرامون همکاری های مشترک،  برنامه مذکور را نهایی و امضا کنند.

گفتنی است معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و مدیر کل تحصیلات مقدماتی حرفه ای وزارت محنت، مهاجرت و شغل اهالی جمهوری تاجیکستان به عنوان نمایندگان دو طرف برای انجام پیگیری برنامه و هماهنگی  های لازم معرفی شدند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 5 =

دکمه بازگشت به بالا