تصمیم کویت برای کاهش ۴۰ درصد کارگران خارجی

خبرگزاری فرانس ۲۴ به نقل از “خالد الحمد الصباح” نخست وزیر کویت خبر داده است که این اقدام برای تنظیم ترکیب جمعیتی کشور صورت می‌گیرد. جمعیت کویت حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است که از این تعداد تنها یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر را اتباع کویتی تشکیل می‌دهند یعنی ۳۰ درصد کویتی و ۷۰ درصد خارجی هستند.

الصباح در نشست سردبیران روزنامه‌های داخلی تأکید کرد: شرایط ایده‌آل برای ترکیب جمعیتی این است که ۷۰ درصد جمعیت کشور را شهروندان کویتی و ۳۰درصد را خارجی‌ها تشکیل دهند، به همین خاطر ما با چالش بزرگی در آینده روبه‌رو هستیم و باید نقص ناشی از ترکیب جمعیتی رفع شود.

نخست وزیر کویت افزود، این نقص از این طریق رفع می‌شود که کویتی‌ها تمام کار‌ها را عهده دار شوند، چرا که بسیاری از خارجی‌های مقیم این کشور در تمام بخش‌های حیاتی مشغول به کار هستند. کشور‌های حاشیه خلیج فارس مانند امارات و قطر نیز همانند کویت در بسیاری از بخش‌ها و مشاغل متکی به نیروی کار خارجی بویژه کارگران جنوب شرق آسیا هستند.

در همین ارتباط، شرکت هوایی “الوطنیه” کویت نیز ۸ خردادماه اعلام کرد که این شرکت حدود یکهزار و ۵۰۰ تن (۲۵درصد) از کارکنان خارجی را اخراج می‌کند. شهرداری کویت نیز پیش از این اعلام کرده بود که به زودی دستکم نیمی از ۹۰۰ کارمند خارجی خود را برکنار خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 13 =

دکمه بازگشت به بالا