تقاضای اتاق بازرگانی از وزارت اقتصاد برای تصویب پیشنهادهای ارزی

محمد لاهوتی امروز در سیزدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به پیشنهادات ارزی اتاق بازرگانی ایران گفت: پیشنهادات ارزی در جلسه اخیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح و تصویب شد اما پس از آن اتاق ایران شاهد عکس‌العمل‌هایی بود که به نظر می‌رسد با دستور وزیر اقتصاد هر چه سریعتی باید بررسی این پیشنهادات انجام شود تا تصویب نهایی آن انجام شود.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: پیشنهاد 9 بندی مذکور مربوط به رفع تعهد ارزی و همچنین مسائل مرتبط با تعیین قیمت پایه‌های  صادراتی بود لذا باید پروسه قانونی مرتبط با آن انجام شود تا عملیاتی شود.

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اظهار داشت: در شرایطی که بیش از 16 هزار کارت بازرگانی در زمینه صادرات فعال است، رفع موانع صادراتی کمکی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات است.

لاهوتی افزود: بنابراین در شرایطی که کشور نیاز به ارز صادراتی دارد انتظار فعالان اقتصادی از وزیر اقتصاد آن است که بستر تصویب قانونی مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را فراهم کند تا سریعتر اجرایی شود.

وی همچنین به مشکل میان صندوق ضمانت صادرات ایران و گمرک اشاره کرد و بیان داشت: هنوز پذیرش ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت صادرات برای ورود موقت توسط گمرک انجام نمی‌شود.

لاهوتی اظهار داشت: این موضوع بسیار مهم است زیرا پذیرش ضمانت‌نامه مذکور به تولید صادرات محور کمک خواهد کرد، ضمن اینکه تولید‌کننده نباید درگیر بروکراسی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا