توزیع کالا با قیمت مصوب در سراسر کشور

به گزارش ریال نیوز ، محمود واعظی در حاشیه نشست هیأت دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به سیاست دولت در پیگیری روابط نزدیک با همسایگان تصریح کرد: در همین راستا طی 5 سال و نیم گذشته روابط جمهوری اسلامی ایران با ترکیه در سطح بسیار خوب در حال گسترش است و تاکنون 5 نشست شورای راهبردی دو کشور در سطح روسای جمهور و وزیر خارجه تشکیل شده و این بار نیز این نشست در آنکارا برگزار شد.
وی در خصوص نشست شورای عالی همکاری راهبردی ایران و ترکیه در آنکارا افزود: خوشبختانه ما توانستیم درباره هر آنچه که مربوط به روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور و موضوعات منطقه ای و بین المللی است ، گفتگو و مذاکره کنیم.
واعظی ادامه داد: این اولین سفر رئیس جمهور پس از خروج امریکا از برجام و اعمال تحریم ها علیه ایران بود، مواضع رجب طیب اردغان درخصوص برجام بسیار قاطع بود و تحریم ها را نیز محکوم کردند.
وی یادآور شد: همچنین درخصوص روابط تجاری، بانکی، اقتصادی و گمرکی توافقات بسیار خوبی انجام گرفت لذا امیدواریم باب جدیدی در روابط تجاری ایران و ترکیه برای همکاری باز کند.
رئیس دفتر ریاست جمهوری در خصوص مصوبات امروز جلسه هیأت دولت نیز تصریح کرد: یکی از محورهای مورد گفتگو در نشست هیأت وزیران بودجه سال 98 بود و با توجه به تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر شفافیت قرار بر این شد که وزرا و روسای سازمان ها و دستگاه ها درخصوص ابعاد مختلف بودجه بیشتر با مردم سخن بگویند.
واعظی خاطر نشان کرد: معیشت مردم، اشتغال و همچنین تولید سه محور بسیار اساسی در بودجه سال 98 است که بر روی آن بیشتر تمرکز شده است.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش اختیارات استانداران و همچنین مدیران کل وزارتخانه ها و سازمان های استانی، قرار بر این شد که تعداد کارگروه ها از 13 به 4 عدد کاهش یابد ولی استانداران و مسئولان استانی به طور مستمر طی جلساتی مسائل و مشکلات مردم را بررسی کنند.
واعظی همچنین درخصوص افزایش قیمت کالاهای اساسی چون گوشت، مرغ و لبنیات برغم اختصاص ارز 4 هزار و 200 تومانی به واردات این محصولات تصریح کرد: افزایش قیمت در این بخش کمتر از بخش های دیگر بوده اما ما راضی نیستیم لذا حتماً باید نظارت بیشتری داشته باشیم.
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: ممکن است در مقطعی کالاهایی، چون گوشت، مرغ و لبنیات را در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های سراسر کشور توزیع کنیم تا با قیمت مصوب به فروش برسد.
وی ادامه داد: دولت نمی خواست که تمامی فرآیند توزیع کالا را در دست بگیرد لذا هدف ادامه ساز و کار کنونی برای توزیع کالا است اما بخش خصوصی باید از سیاست های دولت تبعیت کند.
رئیس دفتر ریاست جمهوری افزایش قیمت چنین کالاهایی را مربوط به دوران التهاب ارزی دانست و گفت: با فروکش کردن التهاب بازار ارز در برخی موارد افزایش قیمت ها متوقف شده و برخی کاهش یافت ولی قیمت اقلامی چون گوشت، مرغ و لبنیات افزایش دارد که امروز رئیس جمهور به وزرای ذیربط تذکر دادند تا مراقب بازار باشند.
واعظی تصریح کرد: ممکن است در مقطعی لازم باشد که واردات عمده با ارز 4 هزار و 200 تومانی را در فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های سراسر کشور توزیع کنیم تا با قیمت مصوب به فروش برسد وگران فروشان شناسایی شوند.
وی همچنین درخصوص طرح مجلس مبنی بر آزادسازی ارز و ارائه بسته حمایتی به مردم نیز گفت: این موضوع پیشنهادی است که باید روی آن کار شود، ممکن است طرح خوبی باشد ولی در حال مطالعه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا