توصیف استاندار قزوین از ارز ۴۲۰۰ تومانی

ریال نیوز : استاندار قزوین گفت : اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به وارد کننده و واردات میلیارد ها دلار  ثروت ملت را به تاراج برد.

به گزارش ریال نیوز ، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین روز سه شنبه در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین اظهار داشت: نظرات افراد با تجربه و با دانش در موضوعات کشاورزی و امنیت غذایی، تأیید ضرورت اجرای طرح دولت در حوزه یارانه ها است.

وی افزود: البته یک بار در سالیان گذشته بسیاری از این امور را تجربه کرده ایم و اتفاقا تجربه نتایج حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها عمدتا تجربه قابل قبولی بود و توانست به خیلی از نظامات تولیدی و مصرفی نظم بخشی کند.

اعلایی گفت: در سال های گذشته موضوع نان را در کشور حل کرده بودیم و اگر کسانی که در دوره گذشته مسئولیت گرفتند در ساختار دولتی مسئولانه تر و دلسوزانه تر تصمیم گیری می کردند، لازم نبود دوباره از ابتدا کار را دنبال کنیم.

استاندار قزوین اضافه کرد: اگر شکل غیر موثر و غیر حرفه‌ای پراخت یارانه ها که با یک بی تدبیری محض در زمان ارز ۴۲۰۰ تومانی اتفاق افتاد اصلاح شود، شاهد برکات قابل توجهی در نظام تولید و مصرف به ویژه برای قشر محروم جامعه و کاهش فاصله طبقاتی خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در استان با بیان این که به طور قطع اصلاح این فرآیند دارای دشواری‌هایی هم خواهد بود، اظهار داشت: دولت سیزدهم در ابتدای استقرار خود این ریسک را پذیرفته و برای اینکه یک اصلاح اساسی در نظام اقتصادی کشور رقم بخورد آبروی خود را به شکل جهادی به میان گذاشته و ان شاء الله این اقدام مهم و مفید به نتیجه مطلوب مردم هم خواهد رسید.

استاندار قزوین اضافه کرد: در نظام یارانه ای در دنیا، یارانه یا در اختیار تولیدکننده و مصرف کننده قرار می گیرد و یا در فرآیند تولید توزیع می شود ولی در ارز ۴۲۰۰ تومانی علاوه بر اینکه بر سر عدد آن هم شک و شبهه بود، برای اولین بار در یک بی تدبیری محض یارانه به وارد کننده داده شد و  این به معنای چکاندن ماشه مرگ بر شقیقه تولید بود.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: ارز ۴۲۰۰ تومانی، میلیارد ها دلار ثروت ملت را به تاراج برد و ثروت ملت برای مواردی از قبیل واردات غذای سگ و گربه و کالاهای غیر ضروری هزینه شد و با واردات بی رویه تولید توجیه خود را به ویژه در بخش کشاورزی از دست داد.

وی گفت: با توجه به این که بخش عمده ای از یارانه در بخش نهاده های دامی توزیع می شد، شاهد آسیب دیدن نظام سلامت محصولات غذایی هم بودیم و دیگر تولید ارگانیک و با کیفیت برای تولیدکنندگان به دلیل رقابتی نبودن به صرفه نبود و در حوزه نظام سلامت غذایی هم مردم با مخاطراتی همراه شدند.

استاندار قزوین با بیان این که باید یک عزم ملی و جهاد اساسی در کشور برای اجرای این موضوع رقم بخورد تا تبدیل یارانه ها به بهترین شکل ممکن اجرایی شود، اضافه کرد: اجرای طرح مردمی کردن یارانه ها علاوه بر افزایش قدرت خرید مردم، اختیار انتخاب را هم به مردم می دهد و این موضوع در حالی است که در گذشته این اتفاق رقم نمی خورد.

اعلایی اظهار داشت: استان قزوین در زمینه اجرای این طرح جایگاهش ویژه است، چراکه در تولید محصولات کشاورزی و دامی در سطح ملی حرف برای گفتن دارد.

وی گفت: تأمین منابع مالی برای تولیدکننده ها یکی از عمده ترین مقولات در این زمینه است و برای اجرای هرچه بهتر این طرح در کنار آنها خواهیم بود و برای آنها تدابیری اندیشیده شده و منابعی برای این منظور تخصیص داده شده است.

اعلایی اظهار داشت: افزایش قیمت نان در این طرح نخواهد بود و در یک بازه زمانی مناسب مشکلات موجود در حوزه نان هم برطرف خواهد شد.

وی گفت: در استان قزوین انتطار داریم ابعاد مختلف ضرورت و منافع این طرح اطلاع رسانی و تببین شود و در خط مقدم این موضوع باید اتحادیه ها و فعالان حوزه تولید و کشاورزی اقدام کنند تا شاهد اجرای هرچه بهتر این طرح و بهبود وضعیت تولید و معیشت مردم باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 17 =

دکمه بازگشت به بالا