توصیه استاندار قزوین به دانش بنیان ها

ریال نیوز : استاندار قزوین با بیان این که پژوهش را نباید متوقف به دانشگاه کرد، گفت: شرکت های دانش بنیان در پژوهش باید ورود جدی داشته باشند تا پژوهش، کمک فنی و اعتباری و اجرا در یک مسیر قرار گیرند.

به گزارش ریال نیوز ، محمدمهدی اعلایی ، استاندار قزوین روز شنبه در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان قزوین اظهار داشت: با عناوین کلی و با اعتبارات ناقص، طرح های پژوهشی موفق نخواهد بود و در چنین شرایطی بیشتر شاهد اتلاف منابع خواهیم بود.

وی با بیان این که روند معیوب اقدامات پژوهشی باعث شده تا دستگاه ها آنگونه که باید و شاید به سمت چنین موضوعاتی نروند، افزود: امسال باید یک خرق عادتی را در موضوعات پژوهشی انجام دهیم و برای محورهای اصلی استان یک پروژه پژوهشی تعریف کنیم تا اثرگذاری بیشتری را شاهد باشیم.

اعلایی گفت: خیلی از موضوعات پژوهشی عناوین کلی دارند و صرفا به جهت رفع تکلیف انجام شده است و باید اول مسأله شناسی و بعد از آن با یک اولویت گذاری مناسب موضوعات دنبال شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: موضوعاتی مانند آب به ویژه بازار آب، راه اندازی شهرک انرژی، منطقه ویژه اقتصادی، راه اندازی شهرک های صنفی، راه اندازی شهرک تولید محتوا و چنین موضوعاتی می تواند در اولویت طرح های پژوهشی استان قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: فعالیت رسانه‌ها یکی از موضوعات دیگری است که می تواند در اولویت طرح های پژوهشی قرار گیرد چراکه به هر میزان که رسانه های استان تقویت شود ظرفیت شفافیت، نقد و پیشبرد بهتر امور افزایش می یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا