ثبت شرکت های تعاونی به وزارت کار سپرده شد

ریال نیوز : رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران، از صدور مجوز تاسیس و ثبت تغییرات شرکت های تعاونی و اتحادیه های تعاونی تحت پوشش سازمان تعاون روستایی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، ارسلان قاسمی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران، با اعلام این خبر اظهار داشت: در کمیته تخصصی هیات مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار در خصوص مجوز تاسیس و ثبت تغییرات تعاونی ها و اتحادیه های تعاونی روستایی در سطح کشور تصمیم گیری به عمل آمد که با توجه به بررسی های صورت گرفته و اجماع نظر اعضای کمیته کارشناسی هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار و تصویب هیات مذکور از این پس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی صدور مجوز تاسیس و ثبت تغییرات تعاونی های روستایی تعیین شد.

قاسمی بیان داشت: این مصوبه امکان اجرایی شدن ماده ۵ قانون بهبود فضای کسب و کار را که می گوید ادغام، شبکه سازی و جلوگیری از رقابت های مخرب در بازارهای داخلی و خارجی توسط اتحادیه ها و تعاونی ها، از وظایف اتاق تعاون ایران است، را هم فراهم می آورد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران اذعان داشت: این مصوبه اتفاق خوبی است که تمام تعاونی ها را به صورت یک جامعه واحد درآورده و از چندپارچگی موجود جلوگیری به عمل می آورد چراکه براساس بند ۳۰ ماده ۶۶ قانون تعاون، تشکیل تعاونی های بخش کشاورزی از زمره وظایف وزارت تعاون بوده نیز عملا اجرایی می شود .

وی وجود اتحادیه های متعدد در صنعت دامپروری را شاهدی بر معضلات قبل از این مصوبه عنوان و تصریح کرد: مصوبه مذکور از تشکیل اتحادیه های متعدد دولت‌ساخته جلوگیری خواهد کرد و امیدواریم که از این پس شاهد تعدد اتحادیه های تخصصی در یک صنعت نبوده و بخشی از سیاست های کلی اصل ۴۴ در بخش تعاون محقق شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 5 =

دکمه بازگشت به بالا