ثروت مندترین مرد جهان سقف سه تریلیون دلار را شکست

به گزارش ریال نیوز به نقل از رویترز، نشریه فوربس گزارش سالانه خود در خصوص ثروتمندان جهان را منتشر کرد که بر این اساس و برای سومین سال متوالی، جف بزوس- بنیان گذار و مدیرعامل شرکت آمازون به عنوان ثروتمندترین فرد در جهان معرفی شد. از سوی دیگر اما ثروت دونالد ترامپ- رئیس جمهور میلیاردر آمریکا تحت تاثیر شیوع کرونا و کسادی در کار هتل ها و مراکز تفریحی با کاهش مواجه شده است.

به گفته این نشریه آمریکایی، در شرایطی که کرونا روی درآمد میلیون ها شهروند این کشور تاثیر گذاشته و حدود ۱.۸ میلیون نفر نیز به طور دائمی شغل خود را از دست داده اند، ثروتمندان هم در آمریکا و هم در جهان از فرصت کرونا برای افزودن به ثروت خود استفاده کرده اند تا جایی که اکنون مجموع ثروت ۴۰۰ فرد ثروتمند نخست جهان به ۳.۲ تریلیون دلار رسیده است. آمریکا و چین به ترتیب بیشترین تعداد افراد میلیاردر را در جهان دارند.

اریک یوان مدیرعامل اپلیکیشن زوم که امکان برگزاری ویدئوکنفرانس را به صورت گسترده فراهم می کند، یکی از ۱۸ فرد تازه وارد فهرست امسال است که اکنون ۱۱ میلیارد دلار ثروت در اختیار دارد. از طرف دیگر دونالد  ترامپ با کاهش ثروت خود از ۳.۱ میلیارد دلار در سال قبل به ۲.۵ میلیارد دلار در سال جاری رسیده و رتبه وی نیز در بین ثروتمندان جهان از ۳۵۲ به ۲۷۵ کاهش پیدا کرده است.

نسبت به صورت درآمد بنگاه های تجاری ترامپ مجادله های جدی وجود دارد تا جایی که برخی از مقامات قضائی در نیویورک خواهان افشای صورت های درآمدی این بنگاه ها هستند.

در حال حاضر برای قرار گرفتن در بین ۱۰۰ ثروتمند نخست جهان باید دست کم ۱۶.۲ میلیارد دلار ثروت در اختیار داشت. پس از جف بزوس، برنارد آرنو- مدیرعامل برند “لوئی ویتون”، بیل گیتس- بنیان گذار مایکروسافت، مارک زاکربرگ- بنیان گذار فیس بوک و وارن بافت- مدیرعامل گروه سرمایه گذاری برکشایر قرار دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا